League of Legends European Championship otwiera się na partnerstwa z polskimi markami

Począwszy od 2021 roku marki działające na polskim rynku mają możliwość zostać Narodowym Partnerem LEC - League of Legends European Championship - czyli esportowej Ligi Mistrzów.

W Polsce LEC cieszy się dużą renomą, przede wszystkim ze względu na popularność samej gry, ale także za sprawą licznych Polaków grających w topowych drużynach  League of Legends w Europie. 

League of Legends (LOL) to jedna z najpopularniejszych gier komputerowych na świecie, posiadająca najlepiej rozwinięty ekosystem esportowy. Rozgrywki LOL z roku na roku generują coraz większe zainteresowanie widzów, a mistrzostwa świata, zwane powszechnie Worlds’ami, bywają zestawiane pod względem oglądalności z największymi wydarzeniami sportowymi takimi jak Super Bowl czy finały NBA.

League of Legends – gra, którą pokochały miliony

League of Legends jest strategiczną grą zespołową, rozgrywaną przez dwa 5-osobowe zespoły w czasie rzeczywistym. Celem gry jest zniszczenie kluczowego elementu w bazie przeciwnika.

Według ekspertów Newzoo każdego dnia w grę gra ok. 8 milionów graczy na całym świecie. LOL zajmuje również pierwsze miejsce w rankingu globalnym pod względem oglądalności streamów. W ostatnim miesiącu 2020 roku fani gamingu na całym świecie obejrzeli aż 103 milionów godzin streamów gry na Twitch i YouTube (Newzoo, 2021). 

Polacy gwiazdami esportowej Ligi Mistrzów

Esportowa Liga Mistrzów – LEC – to dominujące rozgrywki esportowe w Europie, w których kluczową rolę odgrywają gracze z Polski, będący najliczniejszą narodowością (7) wśród dziesięciu najlepszych drużyn w Europie.

Transmisje w języku polskim są dostępne na kanale tematycznym Polsat Games. - Jedna z transmisji w poprzednim roku była oglądana w szczytowym momencie nawet przez 56 tysięcy widzów w TV. Ponadto łącznie 56 transmisji z rozgrywek LEC w 2020 w Polsce odnotowało ponad 12 milionów wyświetleń transmisji online – powiedział Bartosz Pawlik, dyrektor kanału Polsat Games.

Według danych udostępnionych przez Riot Games, widzowie LEC to w większości młodzi mężczyźni z wykształceniem powyżej średniego.

Partnerstwa z LEC w Europie

W 2021 roku marka Kit Kat, jeden z głównych partnerów LEC, po raz kolejny uatrakcyjni przerwy w rozgrywkach. Ponadto marka ponownie pojawi się na Summoner’s Rift poprzez bannery widoczne w grze. KitKat będzie także przez cały sezon oferować ekskluzywne nagrody dla fanów.

Sponsoring LEC to pierwsze esportowe przedsięwzięcie dla koncernu Shell. W ramach umowy widzowie niemieckojęzycznego kanału LEC na Twitchu wygrywali doładowania punktów doświadczenia dla postaci z gry. Mieszkańcom Niemiec posiadającym kartę lojalnościową ClubSmart, Shell zapewnił 7-dniowe premie punktów XP, Riot Points, skórki czy klucze do skrzyń Hextech – wartościowe dodatki dla graczy.

Na początku roku 2020 Pringles i LEC rozpoczęli współpracę, w ramach której Pringles wypuścił tematyczne puszki z kodami umożliwiającymi graczom dostęp do ekskluzywnych nagród. Ponadto w sponsoring LEC w ciągu ostatnich 2 lat zaangażowały się także takie marki jak KIA, Foot Locker, Warner Music, Tchibo, Beko, Red Bull, BMW i SAP.

Narodowe Partnerstwo z LEC szansą dla polskich marek

Esport generuje coraz większe zainteresowanie i zaangażowanie wśród młodego pokolenia, które jest wyjątkowo odporne na tradycyjne formy reklamy. To tylko jeden z wielu argumentów czyniących esport atrakcyjną platformą komunikacyjną dla podmiotów, które nie mają wpisanych sportów elektronicznych w swoje DNA. Kategoria ta jest również coraz częściej doceniana na najbardziej prestiżowych konkursach związanych z branżą marketingu. 

Wierzę, że marki, które podejmą decyzję o zaangażowaniu się w Narodowe Partnerstwo LEC będą mieć dużo do wygrania: zaangażowanie i pozytywny odbiór wśród fanów esportu w najlepszym wydaniu.powiedział Tomasz Rożenek, dyrektor sprzedaży w agencji Sportfive Poland, która zarządza procesem pozyskiwania Narodowych Partnerów LEC w Polsce.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.