K2 Precise o e-commerce polskich producentów kosmetyków

Pod względem popularności marki i wielkości ruchu organicznego najlepiej wypadły Semilac.pl, Neonail.pl i Ziaja.com.

K2 Precise w raporcie "E-commerce polskich producentów kosmetyków" przygląda się bardzo ważnemu sektorowi rynku. Z danych Gemiusa wynika, że 57% polskich internautów kupuje kosmetyki i perfumy online, wydając na ich zakup 131 zł miesięcznie i kwota ta stale rośnie wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa. Polski rynek kosmetyczny jest z kolei 5. co do wielkości w Unii Europejskiej (biorąc pod uwagę finalizację Brexitu, co spowodowało wypadnięcie z zestawienia Wielkiej Brytanii), a jego wartość wynosząca według danych z 2019 r. 4,1 miliarda euro również stale rośnie.

Celem raportu było przeanalizowanie działań marketingowych wspierających sprzedaż 25 najpopularniejszych e-sklepów polskich producentów kosmetyków. Zweryfikowano je m.in. pod kątem ruchu na stronie, widoczności w wyszukiwarkach, działań content marketingowych, wdrożeń narzędzi analitycznych, płatnej promocji w social mediach oraz obecności w programach afiliacyjnych i marketplace’ach. Eksperci z agencji K2 Precise wykorzystali dane pochodzące m.in. z serwisów Senuto.com, ahrefs.com, SimilarWeb, Kantar, Google Analytics, Facebook Ads Library, Helium 10 oraz własne narzędzia analityczne. Analizowali okres od stycznia 2020 r. do stycznia 2021 r.

W celu przeanalizowania serwisów pod kątem ich widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania, posłużono się narzędziem Senuto.com. Poniższe zestawienie 10-ciu najlepiej widocznych e-sklepów oparto na liczbie słów kluczowych na pierwszej stronie wyszukiwania Google (TOP10). 

Sprawdzono także jaką popularnością cieszą się poszczególne marki kosmetyczne, pod kątem głównego zapytania brandowego (np. ziaja, semilac itp.). W tym teście najlepiej wypadły Semilac.pl, Neonail.pl oraz Ziaja.com. W przypadku dwóch pierwszych popularność marki przekroczyła 100 tys. wyszukiwań miesięcznie. Sklepy z najlepszą widocznością oraz najpopularniejszymi brandami uzyskują również najlepsze wyniki w ruchu organicznym. Ponownie najwyżej w zestawieniu znalazły się: Semilac.pl z poziomem ruchu blisko 400 000, Neonail.pl - 277 000 oraz Ziaja.com z ruchem organicznym na poziomie 130 000. 

Przy użyciu narzędzia ahrefs.com przygotowano też zestawienie 10 najlepiej widocznych sekcji contentowych w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Na czele znalazły się 3 e-sklepy:

• neonail.pl z 2 179 słowami kluczowymi w top10,

• serwis 4szpaki.pl z 686 frazami na pierwszej stronie Google,

• e-sklep semilac.pl z widocznością na poziomie 460 słów kluczowych w top10.

W raporcie wskazano obszary, w których polskie e-sklepy kosmetyczne mają jeszcze sporo do zrobienia. To m.in. prawidłowo prowadzona sekcja contentowa oraz odpowiednie linkowanie wewnętrzne, co podnosi pozycję e-skepu w naturalnych wynikach wyszukiwania, odpowiednio wdrożona analityka danych, korzystanie z programów afiliacyjnych, regularność wysyłki newsletterów czy prowadzenie oficjalnego sklepu marki na Allegro. 

Cały darmowy raport K2 Precise można pobrać tutaj.

Paweł Piasecki 1040 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.