Żabka wraz z WWF dla Bałtyku [wideo]

Gasząc światła na godzinę we wszystkich sklepach w sobotę 27 marca, sieć bierze ponownie udział w globalnej akcji WWF "Godzina dla Ziemi".

27 marca br. o godz. 20:30, w ramach akcji WWF „Godzina dla Ziemi”, Żabka wygasi na 60 minut zewnętrzne elewacje we wszystkich ponad 7 tysiącach sklepów w Polsce, a także centrali w Poznaniu.

Tegoroczna „Godzina dla Ziemi” organizowana jest na rzecz ochrony Morza Bałtyckiego. Hasłem "Ocalmy Bałtyk, nim zatęsknimy" akcja ma zwrócić uwagę na zły stan środowiska morskiego oraz zasobów ryb Morza Bałtyckiego. Według unijnego Komitetu Naukowo-Technicznego i Ekonomicznego ds. Rybołówstwa (STECF), sześć na siedem zbadanych, komercyjnie poławianych stad ryb Morza Bałtyckiego jest nadmiernie eksploatowanych. WWF wymienia pięć obszarów, które wymagają wsparcia: brak zrównoważonego rybołówstwa, "martwe strefy" pozbawione tlenu, odpady, w tym zagubione lub w inny sposób utracone narzędzia połowowe (tzw. sieci widma), zagrożenia dla ssaków morskich oraz niewystarczająca powierzchnia obszarów chronionych.

Na stronie WWF można podpisać petycję do premiera Morawieckiego w sprawie ochrony ekosystemu Morza Bałtyckiego. W filmie mającym przestrzegać, jak będzie wyglądać przyszłość Bałtyku, jeśli o nią odpowiednio nie zadbamy, do wzięcia udziału w akcji namawia prowadzący teleturniej "Milionerzy" Hubert Urbański.

Oprócz symbolicznego wygaszenia świateł Żabka Polska podejmuje konkretne działania na rzecz redukcji odpadów plastikowych - jednego z wielkich zagrożeń dla Bałtyku. To m.in. wprowadzenie toreb papierowych z certyfikowanych surowców zastępujących torby foliowe oraz ekomatów - urządzeń do recyklingu puszek i butelek, a także stosowanie wyłącznie materiałów pochodzących w 100% z recyklingu w opakowaniach napojów marek własnych Wycisk, Foodini, shoty S! i woda Od Nowa. W sklepach sieci nie są także sprzedawane jednorazowe plastikowe naczynia, sztućce ani słomki. W kubkach do kawy zastosowano zaś biodegradowalne wieczka papierowe.

Paweł Piasecki 658 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.