Allianz kupuje Avivę

Dzięki temu stanie się piątą w Polsce firmą ubezpieczeniową.

Mamy w Polsce skokową konsolidację na rynku ubezpieczeń. Pod koniec ub.r. austriacka grupa ubezpieczeniowa Uniqa kupiła od francuskiej grupy ubezpieczeniowej Axa m.in. jej biznes w Polsce, dzięki czemu stała się piątą firmą na naszym rynku, a teraz niemiecki Allianz za 2,5 mld euro kupuje od brytyjskiej firmy Aviva jej biznes w kraju, spychając ją na szóste miejsce.

Podobnie jak w przypadku transakcji Uniqa-Axa również w tym wypadku mniejszy (w kraju) przejmuje większego, choć tu proporcje są bardziej równe. Allianz Polska ma silniejszą pozycję w ubezpieczeniach majątkowych, zaś Aviva - życiowych.

Allianz z ubezpieczeń majątkowych zebrał w ub.r. 1,75 mld zł składek, a Aviva - niespełna 0,5 mld zł. Odwrotnie w ubezpieczeniach życiowych: Allianz zebrał w ub.r. 607 mln zł składek (brutto), a Aviva - ponad 1,9 mld zł. W tym segmencie zajmą wspólnie pozycję wicelidera. Łącznie dla całego rynku Allianz i Aviva będą 5. firmą na rynku.

W ramach transakcji Allianz nabędzie także po 51% udziałów w spółkach oferujących życiowe i majątkowe produkty bancassurance będących wspólnymi przedsięwzięciami Aviva i Santander Banku.

Również w obszarze marketingu to Aviva była firmą zdecydowanie bardziej aktywną. Pracują dla niej reklamowo m.in.: Agencja 2012, dom mediowy Spark Foundry i studia Papaya Films oraz Rio de Post. Dla Allianz pracowały m.in. dom mediowy Mediaplus oraz agencja Sales Tube.

Maciej Burlikowski 1530 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.