Operatorzy komórkowi prześcigają się w promocjach abonamentów.
06, kwiecień 2021
Maciej Burlikowski
O marketingu
Operatorzy komórkowi weszli w wojnę cenową, w której bronią jest zasób pakietów danych na transmisję danych w abonamentach komórkowych - wszyscy komunikują ich podwojenie.
Zaczął Plus - obietnicą podwajania pakietów danych w abonamentach - od 4 GB za 30 zł miesięcznie do 50 GB za 60 zł/mies. Twarzą reklam jest Szymon Majewski. Jego kampanię reklamową opracowały firmy: Freundschaft (dawniej Scholz & Friends Warszawa), TFP (producent: Ryszard Kłosowski), RIOdePost, Roboto Sound i Vizeum. Do promocji wybrał smartfony marek: Samsung (Galaxy S21) i Oppo (Reno4). Oba obsługujące już sieć 5G. Natychmiast zareagowały Play i T-Mobile.
Ten pierwszy do reklamy zatrudnił aktorkę Annę Muchę, która w jego reklamach występuje już od ośmiu lat. On również promuje ofertę podwojenia pakietu na transmisję danych - do 140 GB od 35 zł/mies. Hojna oferta, ale operator nadrabia zaległości - w ub.r. miał najgorszy bilans przechodzenia klientów (najwięcej stracił, a najmniej zyskał). Kreacje jego reklam realizuje agencja Grandes Kochonos, zaś planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy MediaCom. Tu w promocji ze smartfonami zameldował się Samsung.
T-Mobile nie przesadza z rozpieszczaniem klientów. U niego podwojenie pakietów danych oznacza, że mamy od 50 GB za 65 zł/mies. do 150 GB za 120 zł/mies. Operator zlecił realizację kampanii reklamowej agencji DDB Warszawa i domowi mediowemu Mindshare. Materiały BTL opracowała agencja Digitas Poland (ARC – Grupa Publicis), a działania w internecie i mediach społecznościowych prowadzą VMLY&R oraz Starcom. Do promocji operator wybrał smartfony Xiaomi.
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.