Nivea startuje z nową misją i kampanią "Care for Human Touch. Dbajmy o dotyk - bądźmy bliżej siebie"
Poprzedziły ją globalne badania, które wykazały, jak ważny dla ludzkiej kondycji jest dotyk.
W ramach kampanii przygotowano krótkometrażowy film przedstawiający prawdziwą historię przedwcześnie urodzonych bliźniaczek Lilly i Madelaine. Życie jednej z nich, zagrożone po urodzeniu, zostało uratowane w inkubatorze, poprzez siostrzany dotyk. Dzieląc się swoją historią, bliźniaczki stały się bohaterkami kampanii, a ich historia integralną częścią misji Nivea polegającej na promowaniu zdrowotnych korzyści wynikających z fizycznego dotyku "skóra do skóry". Kampania w Polsce startuje 12 kwietnia i jej pierwsza odsłona potrwa do 6 czerwca. Obejmie digital przy wsparciu prasy i działań public relations.
Za adaptację odpowiada agencja OneTouch, o zakup mediów zadbał dom mediowy OMD, działania PR realizuje agencja Partner of Promotion. Autorem zdjęć do kampanii "Care for Human Touch. Dbajmy o dotyk - bądźmy bliżej siebie" jest fotograf Steve McCurry.
- W tym roku 5% naszego całorocznego budżetu mediowego skupimy na promocji i wdrożeniu nowej misji Nivea. Rozpoczynamy od silnej kampanii digitalowej, ukierunkowanej na osoby w wieku 20-40 lat, które stanowią dla nas główny target. Jesienią rozpoczniemy działania CSR ukierunkowane na pomoc wcześniakom. Aktualnie pracujemy nad tym projektem - powiedziała Małgorzata Sieczkowska, dyrektor marketingu Nivea Polska.
Celem marki jest szerzenie świadomości prozdrowotnych korzyści płynących z międzyludzkiego dotyku, dlatego marka przeznaczy 20 mln euro na pomoc osobom najbardziej zagrożonym samotnością. W ramach działań Nivea wesprze lokalne projekty, które mają na celu poprawienie jakości życia osób zagrożonych samotnością - dzieci przedwcześnie urodzonych, osób niedowidzących czy starszych dotkniętych demencją. W Polsce Nivea skoncentruje się na pomocy wcześniakom.
Sformułowanie nowej misji Nivea poprzedziło globalne badanie przeprowadzone w 2018 r., które miało na celu poznanie ludzkich doświadczeń w kontekście dotyku. Badanie przeprowadzono w 11 krajach, uczestniczyło w nim 23 913 osób. Efektem był pierwszy w swoim rodzaju światowy raport na temat aktualnego stanu zjawiska dotyku międzyludzkiego. Opublikowanie raportu zostało zaplanowane na marzec 2020 r., ale wtedy wybuchła pandemia COVID-19. Nivea kontynuowała analizy doświadczenia dotyku oraz zaczęła badanie poczucia samotności w czasie pandemii. Połączenie dwóch raportów stanowi całościowy ogląd aktualnej sytuacji zjawiska dotyku międzyludzkiego i udowadnia naukowo jego korzyści.
Z badań wykonanych przed pandemią COVID-19 zostały wyciągnięte następujące wnioski: dziewięć na dziesięć osób na całym świecie uważa, że dotyk jest podstawą szczęśliwego i pełnego życia. Jego brak sprawia, że ludzie czują się samotnie; trzy najczęstsze skojarzenia z dotykiem wskazane przez ankietowanych to: miłość, zainteresowanie i troska; większość ludzi doświadcza mniej dotyku, niżby tego pragnęli.
Badania przeprowadzone w trakcie pandemii COVID-19 wykazały: w przypadku dwóch trzecich respondentów wzrosły bariery uniemożliwiające doświadczanie dotyku; COVID-19 uwydatnił znaczenie dotyku ludzkiego dla społeczeństw, a jednocześnie ograniczył możliwość doświadczania dotyku, którego tak bardzo potrzebujemy. Trzech na czterech ankietowanych przyznało, że podczas izolacji zrozumiało, jak ważny dla zdrowia jest dotyk fizyczny.