Nivea startuje z nową misją i kampanią "Care for Human Touch. Dbajmy o dotyk - bądźmy bliżej siebie"

Poprzedziły ją globalne badania, które wykazały, jak ważny dla ludzkiej kondycji jest dotyk.

Nivea (Beiersdorf) startuje z nową kampanią "Care for Human Touch. Dbajmy o dotyk - bądźmy bliżej siebie" i ogłasza nową misję marki. Kampania ma na celu zwiększenie świadomości, jak ważny jest dotyk międzyludzki. Nivea chce zainspirować wszystkich ludzi, by był on częścią ich każdego dnia. Tak sformułowaną misję poprzedziły badania, które przeprowadzono dwukrotnie - w 2018 r. oraz w 2020 r. w czasie pandemii. Ich wynik posłużył do przygotowania nowej strategii marki oraz działań reklamowych i CSR. 

W ramach kampanii przygotowano krótkometrażowy film przedstawiający prawdziwą historię przedwcześnie urodzonych bliźniaczek Lilly i Madelaine. Życie jednej z nich, zagrożone po urodzeniu, zostało uratowane w inkubatorze, poprzez siostrzany dotyk. Dzieląc się swoją historią, bliźniaczki stały się bohaterkami kampanii, a ich historia integralną częścią misji Nivea polegającej na promowaniu zdrowotnych korzyści wynikających z fizycznego dotyku "skóra do skóry". Kampania w Polsce startuje 12 kwietnia i jej pierwsza odsłona potrwa do 6 czerwca. Obejmie digital przy wsparciu prasy i działań public relations. 

Za adaptację odpowiada agencja OneTouch, o zakup mediów zadbał dom mediowy OMD, działania PR realizuje agencja Partner of Promotion. Autorem zdjęć do kampanii "Care for Human Touch. Dbajmy o dotyk - bądźmy bliżej siebie" jest fotograf Steve McCurry.

- W tym roku 5% naszego całorocznego budżetu mediowego skupimy na promocji i wdrożeniu nowej misji Nivea. Rozpoczynamy od silnej kampanii digitalowej, ukierunkowanej na osoby w wieku 20-40 lat, które stanowią dla nas główny target. Jesienią rozpoczniemy działania CSR ukierunkowane na pomoc wcześniakom. Aktualnie pracujemy nad tym projektem - powiedziała Małgorzata Sieczkowska, dyrektor marketingu Nivea Polska. 

Celem marki  jest szerzenie świadomości prozdrowotnych korzyści płynących z międzyludzkiego dotyku, dlatego marka przeznaczy 20 mln euro na pomoc osobom najbardziej zagrożonym samotnością. W ramach działań Nivea wesprze lokalne projekty, które mają na celu poprawienie jakości życia osób zagrożonych samotnością - dzieci przedwcześnie urodzonych, osób niedowidzących czy starszych dotkniętych demencją. W Polsce Nivea skoncentruje się na pomocy wcześniakom. 

Sformułowanie nowej misji Nivea poprzedziło globalne badanie przeprowadzone w 2018 r., które miało na celu poznanie ludzkich doświadczeń w kontekście dotyku. Badanie przeprowadzono w 11 krajach, uczestniczyło w nim 23 913 osób. Efektem był pierwszy w swoim rodzaju światowy raport na temat aktualnego stanu zjawiska dotyku międzyludzkiego. Opublikowanie raportu zostało zaplanowane na marzec 2020 r., ale wtedy wybuchła pandemia COVID-19. Nivea kontynuowała analizy doświadczenia dotyku oraz zaczęła badanie poczucia samotności w czasie pandemii. Połączenie dwóch raportów stanowi całościowy ogląd aktualnej sytuacji zjawiska dotyku międzyludzkiego i udowadnia naukowo jego korzyści.

Z badań wykonanych przed pandemią COVID-19 zostały wyciągnięte następujące wnioski: dziewięć na dziesięć osób na całym świecie uważa, że dotyk jest podstawą szczęśliwego i pełnego życia. Jego brak sprawia, że ludzie czują się samotnie; trzy najczęstsze skojarzenia z dotykiem wskazane przez ankietowanych to: miłość, zainteresowanie i troska; większość ludzi doświadcza mniej dotyku, niżby tego pragnęli.

Badania przeprowadzone w trakcie pandemii COVID-19 wykazały: w przypadku dwóch trzecich respondentów wzrosły bariery uniemożliwiające doświadczanie dotyku; COVID-19 uwydatnił znaczenie dotyku ludzkiego dla społeczeństw, a jednocześnie ograniczył możliwość doświadczania dotyku, którego tak bardzo potrzebujemy. Trzech na czterech ankietowanych przyznało, że podczas izolacji zrozumiało, jak ważny dla zdrowia jest dotyk fizyczny.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.