Rusza akcja "Miłe łąki na balkony"

W akcji biorą udział kawiarnie, muzea, szkoły i ośrodki kultury.

Fundacja Kwietna, Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie i agencja Ancymony (dawniej Schulz) rozpoczynają inicjatywę "Miłe łąki na balkony". W ramach kampanii do rąk krakowian trafi 40 tys. opakowań z nasionami, z których wyrosną łąki kwietne.

Chociaż miejskie łąki nie są nowym konceptem, to balkonowe nanołączki budzą spore zaskoczenie i zainteresowanie. – Nie zdajemy sobie sprawy, że w bardzo prosty sposób możemy pomóc naturze. Każda łąka, nawet ta balkonowa czy parapetowa, ratuje życie zapylaczy i daje im schronienie oraz oczywiście cieszy nasze oczy – komentuje Karolina Nawrot z Fundacji Kwietnej.

– Inicjatywa "Miłe łąki na balkony" daje ludziom moc sprawczą. Wystarczą tylko dobre chęci i trochę miejsca, aby zrobić coś dobrego dla natury. Przygotowaliśmy aż 40 tys. opakowań wraz z instrukcjami, które trafią w ręce krakowian. W akcji biorą udział kawiarnie, muzea, szkoły czy ośrodki kultury – dodaje Katarzyna Przyjemska-Grzesik z Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.

Kampania pojawi się w social mediach, digitalu, na outdoorze oraz w komunikacji miejskiej w Krakowie.
– Skoro w Krakowie wychodzi się na pole, to dlaczego nie zamienić go na łąkę? Opracowaliśmy ideę, key visual i materiały promocyjne akcji. Zainspirował nas miejski krajobraz, w którym zazwyczaj brakuje koloru i życia. Pokazujemy ludziom w przyjemny i przystępny sposób, jak łatwo jest coś zmienić. Często chcemy pomóc, żyć bardziej eko, ale nie wiemy jak. "Miłe łąki na balkony" to proste rozwiązanie, które działa – mówi Emilia Czerwiec, creative lead, agencja Ancymony.

Kampania startuje 15 kwietnia. Wszelkie szczegóły oraz pomoc w przygotowaniu łąki można znaleźć na facebookowej grupie: "Miłe łąki na balkony". Akcja została zainicjowana przez redakcję "Media Marketing Polska". Za ideę, kreacje, key visual, content oraz projekty graficzne odpowiada agencja Ancymony, która zaangażowała się w projekt pro bono. Nad merytoryką czuwa Fundacja Kwietna, która dostarczyła nasiona, akcję realizuje i finansuje Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie.

Katarzyna Kacprzak 519 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.