Wpływy reklamowe TVP spadły w ub.r. o 12%

Jednocześnie jednak publiczna telewizja otrzymała ponad 2,4 mld zł z budżetu państwa.

Telewizja Polska (TVP) uzyskała w ub.r. 740 mln zł przychodów z reklam, o 12% mniej niż w 2019 r. (874 mln zł). To dane ze sprawozdania TVP przesłanego Radzie Mediów Narodowych, a upublicznione przez Grzegorza Brauna, jednego z jej członków.

Według szacunków grupy reklamowej Publicis rynek reklamy telewizyjnej z powodu epidemii COVID-19 zmalał w ub.r. o 10%, do 3,938 mld zł.

Dla porównania wpływy reklamowe Telewizji Polsat wyniosły w ub.r. 1,124 mld zł, o 8% mniej niż w 2019 r.

TVP otrzymała w ub.r. 2,43 mln zł z budżetu państwa. 1,7 mld zł stanowiły rekompensaty ze środków publicznych za ustawowe zwolnienia części osób z opłacania abonamentu RTV za lata ubiegłe, a 330 mln zł wpływy z abonamentu za ub.r. wypłacone przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji (KRRiT).

Maciej Burlikowski 1755 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.