Allegro: rozważaliśmy zdjęcie aukcji z papierkami po lodach Ekipa

Marcin Gruszka, rzecznik Allegro informuje Handel Extra, czy wystawiane na aukcjach platformy papierki po najbardziej obecnie pożądanych lodach w Polsce - Koral Ekipa - rzeczywiście ktoś kupuje. Tak dla przykładu za 200 tys. zł.

W połowie kwietnia na TikToku #lodyekipa miały 3,6 mln wyświetleń, 29 kwietnia było to już 125,9 mln!

Ale szaleństwo na lody produkowane przez firmę Koral we współpracy z youtuberem Frizem i jego Ekipą trwa dłużej, bo od ponad miesiąca.

Lody pojawiły się w sklepach pod koniec marca i szybko znikały po dwóch - trzech dniach, czasem w kilka godzin. W drugim tygodniu sprzedaży nowość ta odpowiadała już za 20% sprzedaży lodów impulsowych w sklepach małoformatowych. W kwietniu produkt trafił najpierw do sieci Żabka, potem do Lidla i Biedronki, a internet zaczęły obiegać filmy z klientami kłębiącymi się przy lodówkach i niemal wyrywających je sobie z rąk.

Internauci prześcigali się w informacjach, w których sklepach można nabyć upragniony smakołyk (niekiedy w zamian żądając lajków w mediach społecznościowych).

W ślad za tym szałem na największej polskiej platformie sprzedaży internetowej - Allegro - pojawiły się oferty przekraczające 200 tys. zł za opakowania po tychże lodach.

Rzecznik Allegro jednak uspokaja: żadna tego typu transakcja do skutku nie doszła.

– Jedna, najwyżej dwie osoby kupiły papierki po lodach Ekipa za 5-10 zł – mówi Marcin Gruszka, rzecznik Allegro. – Mogę sobie wyobrazić kolekcjonera, który bardzo chce mieć w swoim zbiorze taki przedmiot albo rodzica, który wyda na to parę złotych, jeśli dziecku bardzo na tym zależy. Ale ofertami idącymi nie tylko w tysiące, ale nawet setki złotych nikt się nie interesuje, nikt nie licytuje i one same wygasają – tłumaczy.

Wyjaśnia też, że firma zastanawiała się nad zdjęciem tych ofert, ale ostatecznie uznała, że nie ma ku temu podstaw regulaminowych, aukcje są legalne i nikomu nie robią krzywdy.

Dodaje, że Allegro często blokuje absurdalne lub nielegalne oferty, takie jak na przykład... powietrze, którym oddychał Justin Bieber.

– W tym wypadku jednak nie chcemy bawić się w cenzora i nie zamierzamy tego robić. Myślę, że ten szum samoistnie wygaśnie – ocenia. – Nam, jako platformie sprzedażowej, która jest tylko miejscem spotkania sprzedającego z kupującym zależy na tym, żeby można było u nas kupić możliwie wszystko, mamy 200 milionów ofert – przypomina.

Przyznaje, że początkowo myślał, że chodzi o akcję marketingową - sądząc po zainteresowaniu, jakie wzbudziła, niezwykle skuteczną. Jednak ponieważ Allegro nie zmusza nikogo do płatności, to jeśli kupujący nie zapłaci, transakcja po prostu nie dochodzi do skutku, nie istnieje więc niebezpieczeństwo zakupu przez pomyłkę albo przez dziecko.

– Odbiorcami tego przekazu są 7-8-latkowie, którzy podchodzą do swoich idoli bezkrytycznie – podsumowuje. – Ale jeśli ktoś kupuje te lody, licząc na to, że zbije kokosy na papierkach po nich, to się zawiedzie – konkluduje.

Obecnie kanał Ekipa subskrybuje na YouTubie 1,38 mln użytkowników, samego Karola Friza Wiśniewskiego (twórcy Ekipy) na YouTubie subskrybuje 4,3 mln osób, a na Instagramie – 2,8 mln.

CZYTAJ TAKŻE: LODY EKIPA OD KORALA POSZUKIWANE W CAŁEJ POLSCE

CZYTAJ TAKŻE: LODY EKIPA OD KORALA NAJGORĘTSZYM DEBIUTEM ZIMNEJ WIOSNY

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.