Ofeminin.pl, Forbes Women i UN Global Compact inaugurują akcję #nieczekam107lat [wideo]

Akcja ma na celu zwrócenie uwagi na problem nierówności płci.

Inspiracją do rozpoczęcia akcji #nieczekam107lat są wyniki z raportu "Global Gender Gap Report 2020”, opublikowanego przez Światowe Forum Ekonomiczne, gdzie Polska znalazła się na 40. pozycji wśród 153 badanych państw. Według danych z tej publikacji, czas potrzebny na osiągnięcie równości płci wynosi dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polski, aż 107 lat. Celem akcji #nieczekam107lat jest budowanie świadomości problemu nierównych szans pomiędzy kobietami i mężczyznami, inspirowanie i edukowanie na rzecz ich wyrównywania w obszarze życia prywatnego i zawodowego.

- Badania jasno pokazują, że zmniejszanie nierówności pomiędzy kobietami i mężczyznami wpływa pozytywnie na rozwój biznesu i społeczeństw. Jako partner UN Global Compact, wierzymy, że wspieranie pozytywnych zmian w tym obszarze jest absolutnie kluczowe, a dzięki naszym markom mamy moc dotarcia i siłę sprawczą. Dlatego inicjatorami kampanii społecznej #nieczekam107lat są redakcje Ofeminin.pl oraz Forbes Women, od lat zaangażowane w ten temat – mówi Olga Korolec, dyrektor marketingu oraz group sustainability director, Ringier Axel Springer Polska.

Michalina Grzesiak, Influencerka Roku 2020, jedna z ambasadorek akcji #nieczekam107lat
Michalina Grzesiak, Influencerka Roku 2020, jedna z ambasadorek akcji #nieczekam107lat
W ramach akcji #nieczekam107lat określono 8 kluczowych nierówności. Każda z nich posiada swojego
ambasadora: Ewa Chodakowska – nierówność w przywództwie, Borys Szyc – nierówność w rodzicielstwie, Margaret – nierówność w zarobkach, Mateusz Damięcki – nierówności , w obowiązkach domowych, Lara Gessler – nierówności w dostępie do ochrony zdrowia, Michalina Grzesiak (na zdjęciu powyżej) – nierówność w seksie, Kasia Mecinski – nierówność w dostępie do technologii i Odeta Moro – nierówność w pracy. Ambasadorowie wystąpili w spocie nagłaśniającym akcję #nieczekam107lat, który można obejrzeć na stronie internetowej akcji.

W akcję zaangażowali się: UN Global Compact, Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Fundacja Kosmos dla Dziewczynek, Ashoka oraz Sexed.pl.

Akcja społeczna jest prowadzona szeroko w mediach internetowych, drukowanych oraz social mediach Ringier Axel Springer Polska. W promocję akcji w social mediach włączają się również partnerzy inicjatywy oraz ambasadorzy. Zaplanowano również działania offline – plakatowanie miast.

Za koncepcję kreatywną i nadzór nad realizacją kampanii odpowiada Must Be Loud oraz dział marketingu Ringier Axel Springer Polska; wsparcie realizacyjne: 2koma7, realizacja: Radwan&Hunter.

O akcji w programie "Onet Rano" (wideo powyżej) z Iwoną Kutyną rozmawiały Karolina Gołuchowska (Ofeminin.pl) i Michalina Grzesiak (autorka bloga „krystynoniedenerwujmatki.pl” , Influencerka Roku 2020).

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.