Powstał Kodeks Dobrych Praktyk branży Direct Mail

Kodeks stworzyły i podpisały wiodące firmy z branży działające w strukturach Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB.

Kodeks Dobrych Praktyk branży Direct Mail stanowi wyznacznik standardów postępowania i norm etycznych. Będąc formą samoregulacji branżowej, podsumowuje zasady działalności firm branży Direct Mail w pełnym spektrum ich funkcjonowania obejmującym trzy obszary: relacji z otoczeniem, klientami i wewnątrzśrodowiskowymi.

Kodeks powstał, aby popularyzować postawy i zachowania biznesowe, których przestrzegają jego sygnatariusze chcący funkcjonować na rynku według zasad fair play i zachęcić do najlepszych praktyk pozostałą część rynku. Do kodeksu przystąpiły firmy, kierujące się dobrem branży, Klientów oraz pracowników, za których czują się odpowiedzialne.

- Na polskim rynku od dawna brakowało jasnych i klarownych wytycznych dotyczących funkcjonowania branży Direct Marketing, a w szczególności obszaru Direct Mail. Badania pokazują, że jest to bardzo efektywna forma komunikacji z klientami, umiejętnie zaplanowana i przygotowana, przynosi zaskakująco pozytywne wyniki. Dlatego ważne jest by propagować ten istotny kanał komunikacji, ale również odpowiedzialnie wdrażać standardy wspierające jego rozwój – mówi Isabella Krüger-Pawlowski, dyrektor zarządzająca w Metro Advertising. - Kodeks Dobrych Praktyk Branży DM w zwięzły, przejrzysty i przystępny sposób reguluje rynek DM. Kodeks powołuje się na uniwersalne wartości ważne w każdej dziedzinie biznesu, na przykład przyjazne środowisku rozwiązania procesowe i technologiczne. Uważam, że to duży krok w kierunku zrównoważonego rozwoju i bezpieczeństwa rynku DM.

Kodeks wszedł w życie z dniem podpisania deklaracji przystąpienia przez firmy uczestniczące w Radzie ds. Rynku DM. Obecnie w Radzie zasiada dziewięć firm reprezentujących różne obszary branży, m. in. dystrybutorów materiałów drukowanych oraz agencji tworzących kampanie reklamowe przy użyciu direct mail. Są to: Poczta Polska, Skarbnica Narodowa, CTRL System, PostMaster, ABC Direct, EDC Direct, Media Central, Metro Advertising oraz No Limits. Sygnatariusze zachęcają inne podmioty z branży do przystąpienia do kodeksu.

Kodeks Dobrych Praktyk branży Direct Mail dostępny jest tutaj.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.