Amazon uruchamia w Polsce programy Brand Registry i Project Zero

Służą one ochronie marek przed naruszeniami praw autorskich.

Sprzedający na platformie e-commerce Amazon.pl właściciele marek chronionych prawem autorskim otrzymają szereg pomocnych narzędzi. Są to m.in. formularz dołączenia do rejestru marek Brand Registry, umożliwiającego dbanie o prawdziwość informacji o produktach i zgłaszanie naruszeń praw autorskich, oraz samoobsługowe narzędzie do usuwania podróbek Project Zero wykorzystujące technologię uczenia maszynowego. Według Amazona marki zarejestrowane w Brand Registry odnotowują i zgłaszają średnio o 99% mniej domniemanych naruszeń praw autorskich niż przed rejestracją.

Walka z podróbkami markowych produktów jest jednym z priorytetów dla Amazona. – Do końca 2020 r. w walkę z podróbkami zainwestowaliśmy ponad 700 mln dol., a na straży autentyczności oferowanych przez nas produktów stoi aż 10 tys. pracowników. Co więcej, tylko w 2020 r. uniemożliwiliśmy otwarcie ponad 6 mln nowych kont, wstrzymując możliwość zamieszczenia na naszej stronie jakiejkolwiek oferty, a ponad 10 mld podejrzanych ofert udało nam się usunąć, zanim pojawiły się w naszym serwisie – mówi Mourad Taoufiki, country manager, Amazon Polska.

Z bezpłatnej usługi Brand Registry skorzystało dotąd w skali globalnej 500 tys. firm.

Paweł Piasecki 685 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.