Kina wracają do gry
Po długim i wyczerpującym lockdownie branża kinowa ogłasza gotowość do pełnego otwarcia. Kinom studyjnym wystartować łatwiej, ale sieci również dokładnie się na to wydarzenie przygotowały.
Potęga blockbusterów
W noc otwarcia na widzów czekać będą przedpremierowe pokazy zdobywcy trzech statuetek Akademii - "Nomadland”, blockbustera "Godzilla vs Kong”, nowego filmu Guya Ritchiego "Jeden gniewny człowiek” oraz wyczekiwanego "Mortal Kombat”.
Od pierwszego dnia działalności kin, już w regularnych godzinach wyświetlania, widzowie kin Helios będą mogli obejrzeć także inne oscarowe hity: "Obiecująca. Młoda. Kobieta” (najlepszy scenariusz oryginalny), "Sound of metal” (najlepszy dźwięk, najlepszy montaż), "Ojciec” z nagrodzonym Anthonym Hopkinsem oraz "Minari” (statuetka za najlepszą kobiecą rolę drugoplanową). Nie zabraknie również przedpremierowych pokazów zdobywcy Oscara w kategorii najlepszy film międzynarodowy - "Na rauszu”, będzie można go obejrzeć podczas weekendu (22-23 maja). Młodszych widzów mają zainteresować: laureat nagrody Akademii dla najlepszego filmu animowanego "Co w duszy gra”, film familijny "Psy i koty 3: łapa w łapę” oraz familijna produkcja "Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Rabuś w pociągu”. Z kolei tydzień później - od 28 maja na ekranach – poza wspomnianymi już wcześniej filmami – zagoszczą także kolejne premiery takie, jak "Cruella” z Emmą Stone, polska komedia romantyczna z futbolem w tle "Druga połowa” czy animacja dla najmłodszych widzów "Krudowie 2: Nowa Era”. Podobny repertuar zaprezentują pozostałe sieci, które otworzą się 28 maja.
Natalia Kaleta, PR manager sieci Multikino poinformowała, że w dniu otwarcia kin, 28 maja, w sieci Multikino premierę będą miały różnorodne produkcje filmowe. Od oscarowych propozycji ("Nomadland" i "Ojciec") po propozycje familijne. W związku ze zbliżającym się Dniem Dziecka Multikino przygotowało liczne propozycje dla całych rodzin: animację "Co w duszy gra”, "Krudowie 2: nowa era”, "Psy i koty 3: Łapa w łapę” i produkcję "Cruella” z Emmą Stone w roli głównej. doceniany na całym świecie "Sweat" z Magdaleną Koleśnik i "Śniegu już nigdy nie będzie" duetu Małgorzata Szumowska i Michał Englert (polski kandydat do Oscara). Tak samo jak w sieci Helios, również w Multikinie widzowie będą mogli na wielkim ekranie obejrzeć finał Ligi Mistrzów.
Sieć Cinema City, która startuje 28 maja, oprócz wymienionych wyżej długo oczekiwanych tytułów i blockbusterów, wyemituje również od 11 czerwca - "Magnezję" (pierwszy polski western z kobietami w rolach głównych).
Z uwagi na mniej wyzwań logistycznych do otwarcia są już gotowe kina studyjne - np. warszawski Iluzjon czy Kino Muranów. Iluzjon poinformował, że już 21 maja zaprasza na klasyczny dreszczowiec Fritza Langa "M – morderca". W najbliższy weekend będzie można zobaczyć także Słodkie życie Federico Felliniego oraz zwycięzcę tegorocznych Oscarów – "Nomadland". Kina studyjne wracają również do przerwanych przez kolejny lockdown cykli tematycznych, z czasem zapowiadają również seanse z udziałem twórców i publiczności. Wśród najbardziej aktywnych są kina Atlantic, Wisła, Elektronik czy Kinoteka.
Zagranicą branża solidarnie
Kino w różnych częściach świata już ruszyło, w światowym box office najlepiej poradziła sobie chińska produkcja, opowieść o tamtejszych komunistycznych agentach "Cliff Walkers". Film zarobił łącznie 118,2 miliony dolarów. "Jeden gniewny człowiek" to najlepsza zachodnia produkcja w tym zestawieniu - 4,4 mln dolarów poza USA, a łącznie do tej pory 25,7 mln dol. Prawie połowa kwoty pochodzi z Rosji, gdzie film od kilku tygodni zajmuje 1 miejsce.
W Wielkiej Brytanii branża reklamowa zwarła szeregi, żeby wspierać kina po lockdownie. Wystartowała właśnie kampania telewizyjna, mająca na celu zachęcenie widzów do odwiedzenia kin i zapewnienia im wsparcia.
W branży kinowej wpływy z reklam spadły o 80% w 2020 r. w porównaniu do 2019 r. Kampania "Remember Cinema”, stworzona przez TBWA/London wystartowała na początku tygodnia i będzie trwała przez cały czerwiec. Obejmie również kampanię w prasie drukowanej, w nośnikach OOH, mediach cyfrowych i społecznościowych, w radiu i w podcastach. Za planowanie mediów odpowiada Manning Gottlieb (MG OMD), a do akcji włączyły się duże media, jak The Guardian, Twitter, Verizon. Kampania została stworzona w 100% pro bono przez MG OMD i TBWA/London.
Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.