Ciągle poszerzamy kompetencje

O nowych inwestycjach w obszarze e-commerce rozmawiamy z Kamilem Wiszowatym, CEO Group One Media i Joanną Czekaj, dyrektor zarządzającą Sales Tube.

Najpierw Grow Now i TechNest, teraz hmmh Polska. Trzy poważne nowe inwestycje Group One w krótkim czasie. Co je łączy?

Kamil Wiszowaty, CEO Group One Media: Naszą misją jest planowanie i wdrażanie pozytywnej biznesowej zmiany. Na rozwój biznesu klienta wpływ ma bardzo wiele czynników. Stale rozszerzamy pola naszej ekspertyzy, by być partnerem biznesowym klienta, który potrafi niwelować wąskie gardła hamujące większą sprzedaż. W zależności od klienta, tym pomysłem na pozytywną zmianę biznesową może być budowa lub optymalizacja istniejącego sklepu e-commerce (hmmh Poland), poszerzanie kanałów dystrybucji poprzez wejście na marketplace’y (Grow Now), czy wykorzystanie możliwości personalizacji treści na stronie (TechNest).

 Dla Group One poszerzanie kompetencji e-commerce to strategiczny kierunek rozwoju. Jak nowe spółki uzupełniają to, co już oferuje klientom agencja martech i e-commerce SalesTube?

Joanna Czekaj, dyrektor zarządzająca SalesTube: Dzięki nowym kompetencjom w obszarze budowy i utrzymania sklepów e-commerce, Salestube stał się największym one-stop-shopem dla e-commerce na całym rynku CEE. Biorąc pod uwagę swoje kompetencje w obszarze technologii i analityki (największy reseller Google Marketing Platform na rynku CEE, pierwsza agencja marketingowa w Polsce ze statusem Salesforce Partnera), zbudowaliśmy firmę o unikalnych kompetencjach, których nie ma żadna inna agencja nie tylko w Polsce, ale w całym regionie. Grow Now doskonale uzupełnia te zasoby oferując klientom skalowanie sprzedaży nie tylko w kanale własnym, ale także na marketplace’ach.

Group One, wspólnie z hmmh AG, spółką należącą do Serviceplan Group, przejęła wrocławski software house LIKE.agency – obecnie hmmh Polska. Co zadecydowało o postawieniu właśnie na tą spółkę, jaki cenny potencjał w niej dostrzegliście?

Od lewej: Kamil Wiszowaty, Bartosz Krzewski, Joanna Czekaj, Łukasz Białonoga - Group One
Od lewej: Kamil Wiszowaty, Bartosz Krzewski, Joanna Czekaj, Łukasz Białonoga - Group One
Kamil Wiszowaty: Kluczowe dla nas były trzy elementy: wizja rozwoju LIKE.agency, doświadczenie w obszarze e-commerce development oraz lider firmy. Rozmawialiśmy z wieloma potencjalnymi partnerami, ale firma Łukasza Białonogi w każdym z tych zestawień wypadła zdecydowanie najlepiej. Mamy podobny pomysł na to, jak wykorzystać potencjał polskiego rynku jak i współpracy z rynkami zachodnimi, tożsame spojrzenie na to, jak ważny jest rozwój pracowników i ciągłe poszerzanie kompetencji. Nie bez znaczenia było też dla nas bardzo duże doświadczenie LIKE.agency w Shopware, platformie na którą na pewno jako hmmh chcemy mocno postawić.

Proszę rozszyfrować, co kryje się pod nazwami Grow Now i TechNest – to powie zapewne naszym czytelnikom sporo o ich zamierzeniach.

Joanna Czekaj: Uważamy, że jest wiele polskich firm, które bez żadnych kompleksów mogłyby się rozwijać nie tylko na rodzimym rynku, ale i na rynkach zagranicznych. Często barierą są wysokie koszty wejścia. Rozwiązaniem są marketplace’y takie jak Amazon, Ebay, czy Zalando. Uruchomienie sprzedaży w tych kanałach wymaga jednak nie tylko wiedzy w obszarze marketingu, ale też finansów, rozliczeń podatkowych, logistyki, czy integracji systemów informatycznych. W efekcie, wiele polskich firm nie jest jeszcze obecnych na marketplace’ach, a potencjał sprzedaży jest ogromny. Dlatego mówimy Grow Now, czyli w swobodnym tłumaczeniu “Rozwijaj się/Rośnij Teraz”, oferując kompleksowe wsparcie od A do Z.

Dlaczego nazwa TechNest? To połączenie dwóch aspektów. Pierwszym są kompetencje. Tech, bo łączymy w sobie content roll out, analitykę i technologię właśnie. Nest, gdyż będziemy globalnym hubem dla całej Grupy Serviceplan.

Serviceplan jako jedna z pierwszych firm w Europie od 2015 roku pomaga klientom sprzedawać na Amazonie. Jak to doświadczenie waszego niemieckiego partnera zostanie spożytkowane przy tworzeniu Grow Now?

Kamil Wiszowaty: Rzeczywiście Serviceplan jako jedna z pierwszych agencji zdobyła doświadczenie w rozwijaniu kanału sprzedaży, jakim jest marketplace Amazona. Wykorzystujemy tę ekspertyzę na co dzień, dzięki czemu nasi klienci szybciej osiągają spodziewane wzrosty sprzedaży.

Obecnie trwa rekrutacja do TechNest, kiedy rozpoczynacie działanie i na jakich rynkach? Kto ma być głównym odbiorcą oferowanych przez TechNest usług?

Kamil Wiszowaty: Współpracę z pierwszym klientem rozpoczynamy już w czerwcu i będziemy zajmować się obsługą tego klienta na ponad 130 rynkach na całym świecie. Nie możemy jeszcze zdradzić nazwy:) Rozmawiamy też już z kolejnymi klientami, dla których wizja połączenia kompetencji zarządzania treściami na stronie z analityką i technologią jest czymś, czego im w obecnej agencji bardzo brakuje.

Jakie Group One widzi kluczowe trendy w rozwoju e-commerce w najbliższej przyszłości i jak się do nich przygotowuje?

Joanna Czekaj: Rozwój e-commerce postępuje na tak wielu poziomach, że trudno ograniczyć się w trendach do kilku obszarów. Jeżeli chodzi o platformy, na pewno będzie rosła rola marketplace’ów i to nie tylko w sprzedaży B2C, ale także B2B. Dzięki szerokiemu wykorzystaniu sztucznej inteligencji zakupy online będą stawały się coraz bardziej spersonalizowane i coraz łatwiejsze, niezależnie od urządzenia z jakiego będzie korzystał kupujący, nie wyłączając asystentów głosowych. Od strony komunikacyjnej będziemy mogli obserwować rozkwit formatów przeznaczonych dla e-commerce, nie tylko w tradycyjnych dla tego sektora kanałach, czyli w wyszukiwarce czy social mediach, ale także video online, telewizji i pozostałych kanałach offline. Pojawi się nowa grupa influencerów wyspecjalizowanych w sprzedaży na żywo. W konsekwencji wzrośnie rola analityki, która pozwoli odpowiedzieć na pytania o efektywny dobór, udział i przenikanie się miejsc styku użytkowników z marką. Konsumenci będą coraz bardziej wymagający nie tylko w obszarze komfortu zakupów, ale także odpowiedzialności społecznej, w tym ekologicznej marek. Będziemy obserwować skrócenie łańcuchów dostaw, zakupy dotrą do konsumentów jeszcze szybciej, w formie, miejscu i czasie, który będzie w 100% dopasowany do ich potrzeb.

Rozmawiał: Paweł Piasecki

Paweł Piasecki 685 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.