Reklama Play liderem kwietniowego YouTube Ads Leaderboard [wideo]

W marcowym zestawieniu triumfował spot Castoramy, a w lutym - reklama napoju Kubuś. Na drugim miejscu zarówno w lutym, jak i w marcu uplasowała się reklama Toyoty Corolli.

Kwietniowym liderem zestawienia YouTube Ads Leaderboard był spot informujący o loterii, w której uczestniczyć mogą osoby posiadające Play na Kartę i korzystające z aplikacji Play24. W reklamie oprócz aktorów wcielających się w pracowników sieci - Barbary Kurdej-Szatan oraz Macieja Łagodzińskiego - wystąpił piosenkarz Kamil Bednarek.  Agencją kreatywną odpowiedzialną za produkcję materiału jest Grandes Kochonos, zakup mediów zrealizowała agencja Mediacom. Spot uzyskał od 22 marca do chwili obecnej 786 tys. wyświetleń. Grandes Kochonos odpowiada także za kreację innego spotu sieci Play z udziałem aktorki Anny Muchy, reklamującego promocję polegającą na podwajaniu gigabajtów w abonamencie, który w kwietniowym zestawieniu uplasował się na drugiej pozycji.

W marcu 2021 roku na czele listy znalazł się spot Castoramy, w którym youtuberzy prowadzący kanał “5 sposobów na”, pokazywali, że zakupy w tej sieci można robić przez internet lub telefonicznie, gdy sklepy stacjonarne są zamknięte ze względu na pandemiczne obostrzenia. Klip jest kontynuacją kilkuletniej współpracy Castoramy z youtuberami.

Reklama Kubusia  - marki grupy Maspex - z udziałem młodych aktorów zajęła pierwsze miejsce w lutowym zestawieniu. Utrzymany w hip-hopowym stylu spot przekonuje, że soki i napoje tej marki są produkowane bez dodatku cukru. Za reklamę odpowiada agencja kreatywna Brainbox, za zakup mediów - dom mediowy Starcom. 15-sekudnowy spot zyskał od początku lutego br. 2,2 mln wyświetleń.

Na drugim miejscu zestawień w lutym i w marcu uplasowała się reklama "Toyota Corolla GR Sport. Zakochaj się na nowo" (ponad 1,15 mln wyświetleń od połowy lutego). Spot wykorzystuje wielki przebój Queen “Don’t Stop Me Now”. Za kreację i planowanie mediów odpowiadała agencja The&Partnership.

YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking 5 filmów jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz tego, jaka część filmu została obejrzana. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.

Polskie zestawienia YouTube Ads Leaderboard w lutym, marcu i kwietniu są dostępne na stronie Think with Google.

Paweł Piasecki 738 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.