Pokolenie silver marginalizowane w reklamach tv

Według wyników piątej fali badania Biura Reklamy TVP zawartości filmów reklamowych, spotów z osobami po 50 roku życia jest coraz mniej.

Osoby po pięćdziesiątym roku życia występują w co ósmym filmie reklamowym. Niemal połowa reklam w telewizji prezentuje osoby 50+ w stereotypowy sposób, najczęściej jako babcię, dziadka lub pacjenta – wynika z badania Biura Reklamy TVP.

Według wyników piątej fali badania zawartości filmów reklamowych, spotów z osobami po 50 roku życia jest coraz mniej. W pierwszym kwartale br. odsetek reklam, w których wystąpili aktorzy w wieku 50+ wynosił 13%. Pokolenie silver jest marginalizowane w tego typu produkcjach. Najczęściej w spotach reklamowych pojawiały się kobiety przed 50 rokiem życia, które wystąpiły w 70 proc. reklam. Filmy z udziałem mężczyzn przed 50 rokiem życia  stanowiły 62 proc. reklam emitowanych w telewizji. W prawie co trzecim filmie reklamowym - 29% pojawiły się dzieci i młodzież. Dane dotyczą produkcji z udziałem co najmniej jednego aktora, czyli 62 proc. wszystkich spotów
reklamowych.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.