Allegro, Google, Rossmann, Samsung i Wedel najbardziej meaningful w Polsce według badania Havas Group

Globalnie jako najbardziej meaningful ocenione zostały Google, Pay Pal, WhatsUp, YouTube i Samsung. Wysoko w zestawianiu znalazły się także Cadbury, IKEA, Visa oraz Lidl - wynika z badania Meaningful Brandsa.

Badanie przeprowadzone wśród 395 000 konsumentów na całym świecie wykazało, że pogłębia się przepaść między oczekiwaniami ludzi a realną wartością, które dostarczają im marki. Luka pomiędzy oczekiwaniami konsumentów i oceną marek rośnie, ponieważ marki składają obietnice, których potem nie dotrzymują. A ludzie poszukują marek, które są w stanie wnieść realną zmianę w ich życie. 73% twierdzi, że marki muszą działać dla dobra społeczeństwa i planety, ale aż 71% konsumentów w Polsce jest zmęczona tym, że marki mówią i robią co innego.

Według badaczy Havas Group doprowadziło to do "Ery konsumenckiego cynizmu", która ma bezpośredni wpływ na relacje ludzi z markami i ich zaufanie do nich. Tylko 47% marek jest ocenianych jako godne zaufania, a aż 71% respondentów nie wierzy, że marki dotrzymają obietnic.

Pomimo nasilającego się cynizmu wkraczamy równolegle w "Erę działania", ponieważ konsumenci ciągle poszukują marek, które są stanie dostarczać im realnych korzyści - 74% twierdzi, że marki muszą teraz działać dla dobra społeczeństwa i planety, a 64% - co stanowi wzrost o 10 punktów od 2019 r. - woli kupować produkty firm cieszących się reputacją odpowiedzialnych społecznie, nienastawionych wyłącznie na zysk.

Aby pomóc markom, lepiej wywiązywać się ze swoich zobowiązań, w 12. roku realizacji badania Meaningful Brands Havas połączył własne wskaźniki badawcze z Celami Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych. Integracja ta umożliwia pogłębioną analizę tego, gdzie dla każdej z badanych marek znajdują się kluczowe deficyty i jakie możliwości działania mają marki w swoich kategoriach produktowych.

Badanie wykazuje, że na całym świecie konsumenci coraz częściej oczekują, że marki wzmocnią obszar korzyści osobistych i społecznych. Budowanie lepszego świata zaczyna się w domu, a konsumenci chcą, aby marki wspierały to, co jest dla nich najważniejsze, w miejscu, gdzie to wsparcie jest najbardziej autentyczne.

Globalnie jako najbardziej meaningful ocenione zostały Google, Pay Pal, WhatsUp, You Tube i Samsung. Wysoko w zestawianiu znalazły się także Cadbury, IKEA, Visa oraz Lidl. W Polsce w pierwszej piątce znalazły się: Allegro, Google, Rossmann, Samsung i Wedel.

Tomasz Wygnański 731 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.