Facebook z raportem "Meet the Future" o pokoleniu Z

W raporcie o pokoleniu osób urodzonych w drugiej połowie lat 90. i po 2000 r. mówią jego przedstawiciele angażujący się w działania prospołeczne i proekologiczne na Facebooku i Instagramie.

Facebook przygotował raport "Meet the Future", który ma pomóc marketerom w zrozumieniu konsumentów z pokolenia Z. W Europie aż 94% z nich przynajmniej raz w tygodniu korzysta z Instagrama. W publikacji znalazły się wyniki badania dotyczące Gen Z na świecie, informacje o oczekiwaniach i postawach  młodego pokolenia wobec marek oraz wskazówki, w jaki sposób współpracować z "zetkami", aby tworzyć angażujące kampanie reklamowe.

Od czasu pandemii COVID-19 aż 52% europejskich przedstawicieli pokolenia Z w większym stopniu interesuje się zdrowiem i dobrostanem psychicznym, a 61% z nich - aktywizmem i realizacją celów społecznych. Widać to na przykładzie internetowych twórców, którzy opowiedzieli o swojej działalności w raporcie. Są to Karolina Dubiel (@girlsinaerospace) - założycielka fundacji Girls in Aerospace Foundation, Emma Szpura (@ptasiamama) - aktywistka ratująca miejskie gołębie, Bartek Kloch (@saintinfluencer) - twórca działający na rzecz osób z niepełnosprawnościami, i Michał Kiwerski (@kiwerski) - aktywista ekologiczny. Raport pokazuje, że nowe pokolenie chce we współpracy z markami odnajdywać odbicie swoich własnych wartości i wymaga od nich odwagi w działaniu, w szczególności w zakresie ekologii oraz kryzysu klimatycznego. - Dla mnie przynależność do Gen Z to znacznie więcej niż rok urodzenia. To społeczność myślicieli, marzycieli, aktywistów i twórców - takich, którzy nie tylko są w stanie wymyślać niesamowite idee, ale potrafią je rozpowszechniać cyfrowo - mówi Karolina Dubiel.

Marka Reserved została pokazana w raporcie jako przykład firmy kierującej swoją komunikację do młodych. - Zaczęliśmy od stworzenia długoterminowego programu ambasadorskiego z influencerkami, a kolejnym etapem jest budowanie społeczności wokół generacji Z i przeprowadzenie pierwszej w Polsce współpracy z tym pokoleniem, czego efektem jest kolekcja i kampania RE.DESIGN This collection was curated by Polish Gen Z. Autentyczność to słowo klucz, które przyświeca tej kampanii, a także naszej strategii w budowaniu społeczności - mówi Rafał Gruszkiewicz, digital & PR manager Reserved.

Raport w pełnej wersji jest do pobrania tutaj.

Paweł Piasecki 685 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.