Pierwszy Żappka Store otwarty na Międzynarodowych Targach Poznańskich [wideo]
Sklep jest połączony z aplikacją Żappka - nie ma w nim ani kas, ani obsługi. Kolejna placówka pojawi się w Warszawie.
Do korzystania ze sklepu niezbędny jest smartfon z zainstalowaną aplikacją Żappka oraz aktywacja usługi Żappka Pay. Przed wejściem do Żappka Store aplikacja generuje jednorazowy, przypisany do punktu kod QR, który należy zeskanować na czytniku przy drzwiach, by je otworzyć. Zamontowany w sklepie system kamer firmy AiFi, wykorzystujący algorytmy m.in. deep learning, rozpoznaje zdjęte z półek produkty, nalicza odpowiednią kwotę, po czym finalizuje płatność za pomocą podpiętej do Żappka Pay karty płatniczej.
Nowy format został opracowany z myślą o lokalizacjach, w których nie ma możliwości otwarcia standardowego sklepu Żabka. Został najpierw przetestowany na pracownikach i współpracownikach sieci, a teraz po raz pierwszy udostępniony komercyjnie. W planach jest uruchomienie kolejnych takich sklepów w największych miastach w Polsce – drugi bezobsługowy punkt powstanie w Warszawie.
Światowa premiera Żappka Store miała miejsce 15 czerwca br. na festiwalu poświęconym problematyce sztucznej inteligencji i nowym technologiom – CogX Festival 2021. W czasie panelu „Reimagine the Future of Shopping with Al” projekt przedstawił Tomasz Blicharski, dyrektor zarządzający Żabka Future.
Więcej o koncepcie Żappka Store, który otwiera "nowy wymiar zakupów", można dowiedzieć się z załączonego filmu.

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.