10,4 mln widzów obejrzało pożegnanie Polaków z UEFA Euro 2020

Piłkarskie mistrzostwa przynoszą TVP wzrosty oglądalności.

Według danych firmy Nielsen (Nielsen Audience Measurement) mecz "o wszystko" Polska - Szwecja, przegrany 3:2 przez naszą reprezentację, w momencie największej oglądalności śledziło 10,4 mln osób (na trzech antenach: TVP1, TVP Sport i TVP 4K). Średnia widownia meczu w TVP1 wyniosła 7,9 mln widzów. 

Nadawca tradycyjnie podaje wyższe wyniki, w oparciu o swój własny pomiar - jego zdaniem mecz w szczycie zgromadził ponad 14,6 mln widzów, Średnia widownia transmisji wyniosła 11,8 mln osób.

Nawet jednak dane Nielsen Audience Measurement potwierdzająt, że Mistrzostwa Europy UEFA Euro 2020, z których reprezentacja Polski po porażce ze Szwecją właśnie odpadła, przynoszą Telewizji Polskiej wzrost oglądalności. W środę 25 czerwca, czyli w dniu meczu, TVP1 uzyskała rekordowe dzienne udziały 23,4%, najwyższe od czerwca 2018 r.

 

Maciej Burlikowski 1576 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.