Hisense globalizuje się dzięki piłkarskiemu sponsoringowi [wideo]

Od stycznia do czerwca br. sprzedaż telewizorów laserowych Hisense, chińskiej marki będącej oficjalnym sponsorem Euro 2020, wzrosła ponaddziesięciokrotnie rok do roku.

Marka Hisense od lat konsekwentnie inwestuje w sponsorowanie imprez sportowych, zwłaszcza turniejów piłkarskich (Euro w 2016 i 2020 r., mistrzostwa świata w 2018 r.). - Jeśli występowanie w charakterze sponsora Euro 2016 wyznaczyło początek obecności firmy na globalnym rynku, Euro 2020 musi być postrzegane jako rozpoczęcie procesu globalizacji różnych marek i produktów Hisense - powiedział Jia Shaoquian, prezes Hisense Group Holdings. Marketing sportowy stał się wyborem strategicznym Hisense, a firma podjęła wiele różnorodnych działań w Europie w celu zmaksymalizowania korzyści z niego płynących, m.in. organizowała wydarzenia w ramach Trophy Tour i rozdawała upominki promocyjne na Twitterze. W sierpniu ub.r. chińska marka podpisała wieloletnią umowę sponsorską z klubem Paris Saint Germain (jednym z najbogatszych na świecie), którego wielką gwiazdą jest brazylijski piłkarz Neymar. Hisense będzie także oficjalnym sponsorem piłkarskich mistrzostw świata w Katarze na przełomie listopada i grudnia 2022 r.

Chiński konglomerat produkuje szeroką gamę produktów elektroniki użytkowej i AGD - od telewizorów, poprzez klimatyzatory, po pralki i lodówki. Przychody firmy w 2020 r. wyniosły 140,9 mld juanów (21,85 mld dol.), co oznacza wzrost o 11,1% rok do roku, a zysk wyniósł 9,83 mld juanów (wzrost o 23,7%).

Paweł Piasecki 1040 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.