Branża moto odbija

W I poł. roku sprzedano o 38% więcej aut niż w ub.r.

Rynek motoryzacyjny odbija po ubiegłorocznej covidowej zapaści. W trakcie pierwszego półrocza sprzedano 282,1 tys. samochodów osobowych i dostawczych, czyli o 38% więcej niż w I poł. ub.r. (to o 77,6 tys. szt. więcej).

W całym ubiegłym roku w związku z epidemią koronawirusa sprzedaż samochodów osobowych w Polsce spadła w ub.r. o 22,9%, do poziomu 428,3 tys. szt., a samochodów dostawczych o 14,6% - do 59,6 tys. szt.

Aut osobowych sprzedano w I poł. br. 243,1 tys. szt., o 35% więcej niż rok temu. Najpopularniejsze marki to w kolejności: Toyota, Skoda, Volkswagen, Kia, BMW, Hyundai, Mercedes, Ford, Audi i Dacia.

Tak jak do tej pory wśród kupujących nowe samochody w Polsce przeważają firmy (74%), konsumenci dokonują 1/4 (26%) zakupów).

Natomiast jeśli chodzi o samochody dostawcze, to w I poł. br. sprzedano ich 39 tys., o 58 tys. więcej niż rok temu. Tu najpopularniejsze marki to: Renault, Ford, Fiat, Iveco i Mercedes.

Firma Samar, zajmująca się monitorowaniem krajowego rynku motoryzacyjnego, prognozuje, że w całym br. powinno się sprzedać 480 tys. szt. samochodów osobowych i 70 tys. - dostawczych. W przypadku tych pierwszych byłby to wzrost o 12% w stosunku do ub.r., ale wciąż o 13,6% mniej niż w 2019 r. W przypadku samochodów dostawczych byłby to wzrost o 17,4% w stosunku do ub.r. i o +0,2% w por. z 2019 r.

Maciej Burlikowski 1755 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.