Badanie Deloitte: pandemia wpłynęła na wzrost roli marketingu w firmach
To druga edycja badania liderów marketingu w Polsce "CMO Survey 2021", które firma doradcza Deloitte Digital przeprowadziła we współpracy z HRK oraz Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR.
Najbardziej poszukiwaną kompetencją w marketingu okazuje się doświadczenie w marketingowych platformach technologicznych – MarTech. Odpowiedziało tak 41% badanych. – To dobry sygnał. Marketerzy zbyt mało cenią efektywność biznesową narzędzi cyfrowych, wyjątkowo łatwo oddając innym działom odpowiedzialność za ich wdrażanie. Robi to aż 53% zapytanych, podczas gdy tylko 30% czuje, że to zadanie należy również do marketingu – komentuje Jan Michalski, partner, lider Deloitte Digital w Europie Środkowej.
Z badania wynika także m.in., że wiedza o klientach pozostaje rozproszona, a organizacje zmagają się z efektywną integracją danych pochodzących z różnych źródeł. Firmy muszą w najbliższej przyszłości liczyć się z inwestycjami w technologie pozwalające na lepsze dostosowanie prowadzonych działań do oczekiwań klientów.
Badanie zostało przeprowadzone przez Deloitte Digital w okresie od 10 marca do 5 maja br. Ankietowano 205 liderów marketingu pracujących w Polsce, w większości z dużych firm, których przychody za rok 2020 przekroczyły 50 mln zł.
Darmowy raport można pobrać tutaj.
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.