Ewolucja Hyundaia [wideo]

W cyklu "Vintage" w magazynie "Media Marketing Polska" prezentujemy reklamy sprzed dziesięcioleci. W numerze lipcowo-sierpniowym przypomnieliśmy skromne początki południowokoreańskiej marki Hyundai.

Reklama Hyundaia z udziałem zespołu BTS była liderem całorocznego YouTube Ads Leaderboard. Tę informację przekazano uroczyście podczas festiwalu w Cannes. Warto sobie więc przypomnieć, że marka, która dzisiaj jest stawiana za wzór, miała bardzo skromne początki. Hyundai zadebiutował na rynku amerykańskim w roku 1986 z jednym tylko modelem Excel, który dzięki niskiej cenie stał się od razu hitem sprzedażowym. Ale szybko okazało się, że jakość auta pozostawia wiele do życzenia. Hyundai stał się obiektem wielu żartów, a markę odczytywano nawet jako: "Hope You Understand Nothing's Driveable And Inexpensive", czyli "Chyba rozumiesz, że nie istnieje coś, co jest niedrogie i da się tym jeździć".
 
Także reklamy z tych czasów koncentrowały się wyłącznie na cenie, jak ta prezentowana, która mówi o tym, że możesz mieć dwa samochody Hyundai w cenie jednego średniego samochodu. 
 
Dlaczego o tym piszemy? Patrząc, jak trudne początki mieli giganci motoryzacji, z większą nadzieją możemy teraz myśleć o polskich samochodach elektrycznych.
 
A tu wspomniana wyżej współczesna reklama wideo, która na YouTube od kwietnia ub. r. uzyskała ponad 105 milionów wyświetleń.
Tomasz Wygnański 787 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.