Spicy Mobile: 37% Polaków używa Samsunga
W top trójce są także Huawei i Apple.
Agencja Spicy Mobile zmierzyła udziały poszczególnych producentów na podstawie danych o korzystaniu z internetu. Liczby te uwzględniają więc telefony będące w użyciu, nie tylko te sprzedane w ostatnim czasie. O ile ranking producentów nie jest dużym zaskoczeniem, o tyle ciekawostką jest wielka popularność modeli z niższej półki, często sprzed kilku lat.
Liderem jest Samsung z 37% udziałem w polskim rynku. Najpopularniejsze modele tej marki to mieszczące się w średniej półce cenowej Samsung Galaxy J5, Samsung Galaxy A5 2017 i Samsung Galaxy J3 2017. Huawei ma 19% udziałów. Największą popularnością wśród smartfonów marki Huawei cieszy się Huawei Mate 10 Lite. Ten model ze średniej półki zadebiutował na rynku w 2017 r. Na drugim miejscu uplasował się mający swoją premierę rok później Huawei P20 Lite, na trzecim dość stary model – Huawei P8 Lite, także smartfon ze średniej półki, wypuszczony na polski rynek przez chińskiego producenta w 2015 r. Apple to 19% rynku. Z przyczyn metodologicznych nie ma jednak danych o poszczególnych modelach. Kolejne marki w rankingu to Xiaomi – 8%, i LG – 5%. Sony i Motorola mają po 2%.
– Najbliższy okres będzie dość interesujący na rynku smartfonów – podkreśla Tomasz Kąkol ze Spicy Mobile. – Zainteresowanie smartfonami Huaweia spada ze względu na odcięcie od usług Google. Być może część tego tortu pokryje niezależny już od chińskiego giganta Honor. Nowe smartfony tej marki, w przeciwieństwie do Huaweia, będą miały dostęp do sklepu Google Play oraz innych aplikacji i usług Google.
W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.