Zenith: E-commerce i wideo online napędzą w tym roku wzrost globalnych wydatków na reklamę
Polski rynek reklamowy ma w tym roku urosnąć o 8,5%.
Rok 2021 przynosi spodziewane odmrożenie wydatków reklamowych na polskim rynku. Szacowana dynamika wzrostu rynku reklamowego w wysokości 8,5% pozwoli na praktycznie całkowite odrobienie strat spowodowanych pandemią koronawirusa w roku 2020. Różnica w stosunku do wydatków w roku 2019 wyniesie ok. 85 mln zł (czyli poniżej 1%). Sytuacja w poszczególnych mediach jest jednak zróżnicowana.
Niekwestionowanym liderem zmian jest internet, którego wzrost w stosunku do roku 2020 przekroczy 12%, zaś w stosunku do roku 2019 to medium zyska ponad 17,5%. Według prognoz Zenitha taki wzrost internetu przełoży się na 42,6% udziału tego medium w torcie reklamowym. To kolejny rok, kiedy internet zbliża się do pozycji największego medium reklamowym na rynku polskim. Wzrosty w stosunku do wydatków roku 2020 odnotowuje również TV (+6,8%), radio (+5,7%) a także outdoor (+6,5%) oraz kino (+30,1%).

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.