Zenith: E-commerce i wideo online napędzą w tym roku wzrost globalnych wydatków na reklamę

Polski rynek reklamowy ma w tym roku urosnąć o 8,5%.

Zgodnie z najnowszym raportem agencji mediowej Zenith "Advertising Expenditure Forecasts" globalne wydatki na reklamę światową wzrosną o 11,2% w 2021 r., napędzane wyjątkowym popytem na reklamę e-commerce opartą na performance marketingu oraz reklamę marek stawiających na wideo online. Globalne wydatki na reklamę wyniosą w tym roku 669 mld dol., o 40 mld dol. więcej niż wydano przed pandemią w 2019 r. Według założeń ekspertów agencji Zenith wzrost światowych wydatków na reklamę w perspektywie średnioterminowej będzie trwały, z prognozą wzrostu na poziomie 6,9% w 2022 r. i 5,6% w 2023 r.

Rok 2021 przynosi spodziewane odmrożenie wydatków reklamowych na polskim rynku. Szacowana dynamika wzrostu rynku reklamowego w wysokości 8,5% pozwoli na praktycznie całkowite odrobienie strat spowodowanych pandemią koronawirusa w roku 2020. Różnica w stosunku do wydatków w roku 2019 wyniesie ok. 85 mln zł (czyli poniżej 1%). Sytuacja w poszczególnych mediach jest jednak zróżnicowana.

Niekwestionowanym liderem zmian jest internet, którego wzrost w stosunku do roku 2020 przekroczy 12%, zaś w stosunku do roku 2019 to medium zyska ponad 17,5%. Według prognoz Zenitha taki wzrost internetu przełoży się na 42,6% udziału tego medium w torcie reklamowym. To kolejny rok, kiedy internet zbliża się do pozycji największego medium reklamowym na rynku polskim. Wzrosty w stosunku do wydatków roku 2020 odnotowuje również TV (+6,8%), radio (+5,7%) a także outdoor (+6,5%) oraz kino (+30,1%).

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.