Piwa Brewery Hills w sierpniu dostępne w sklepach Lidl

W planach wrocławskiej spółki jest emisja akcji na platformie Crowdway.pl, wejście z ofertą publiczną na rynek NewConnect, a docelowo - budowa własnego browaru.

W sierpniu w sklepach Lidl w całej Polsce znajdą się dwie propozycje dla miłośników piw kraftowych (rzemieślniczych) od wrocławskiego browaru Brewery Hills: Banana Peach i Nelson DDH NEIPA. Okresowo lub w stałej ofercie jego piwa dostępne są także w sieciach Carrefour, Auchan, Leclerc, Spar, Duży Ben (markety alkoholowe) i Al Capone (restauracje), a także w lokalu patronackim Pod Latarniami znajdującym się przy wrocławskim rynku.

Spółka ma misję ograniczenia liczby trudnych w recyklingu bezzwrotnych szklanych butelek, w związku z czym oferuje piwa wyłącznie w nielakierowanych aluminiowych puszkach z etykietami z ekologicznego papieru. Brewery Hills jest prekursorem tego typu opakowań na polskim rynku piwa kraftowego. W zarządzie spółki są Marcin Olszewski, twórca sukcesu Doctor Brew oraz Kasia Puchała (na zdjęciu), jedna z niewielu kobiet-browarników w kraju, odpowiadająca za rozwój sprzedaży oraz - jako absolwentka malarstwa na ASP - za projektowanie etykiet.

- Puszka, dzięki swojej surowości, jest wdzięczną formą do nadawania jej artystycznej ekspresji. Posiada także szereg innych zalet. Jest lżejsza, więc redukujemy ślad węglowy. Nie tłucze się, łatwo ją recyklingować, jest szczelniejsza niż butelka. To właśnie na puszkach od początku budujemy naszą rozpoznawalność - przekonuje Kasia Puchała, wiceprezes zarządu Brewery Hills SA.

W 2019 roku w Brewery Hills zainwestował fundusz private equity Torro Investment, za którym stoją wrocławscy przedsiębiorcy Tomasz Maślanka i Przemysław Weremczuk. Jest on obecnie wiodącym inwestorem w browarze. Spółka w krótkim czasie zwiększyć skalę działalności i rozbudować dział handlowy. Podjęła decyzję o emisji akcji w ramach crowdfundingu na platformie Crowdway.pl - ma się rozpocząć jeszcze w obecnym kwartale. Do 2023 r. Brewery Hills planuje wybudować własny browar, aby zredukować koszty warzenia kontraktowego, jeszcze lepiej kontrolować jakość i zwiększyć moce produkcyjne. Na przełomie 2022 i 2023 r. zamierza pojawić się na parkiecie NewConnect.

Dotychczas Brewery Hills wyprodukowało 23 rodzaje piwa. Tylko w 2020 r. sprzedano ok. 200 tys. puszek.

Na platformie crowdfundingu inwestycyjnego (crowdinvestingu) Crowdway.pl odbyły się zbiórki realizowane przez spółki szybkiego wzrostu i start-upy o łącznej wartości ponad 70 mln zł, w tym już ponad 18 mln zł w 2021 r. Od stycznia 2021 r. 5 kampanii osiągnęło 100 proc. wyznaczonego celu zbiórki. Operatorem platformy jest Crowdway sp. z o.o., część Vortune Equity Group S.A.

Paweł Piasecki 1036 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.