Axel Springer reorganizuje działalność w Europie Wschodniej

Polska będzie kluczowym rynkiem.

Jak podało niemieckie czasopismo biznesowe "Horizont" na swojej stronie internetowej, Axel Springer reorganizuje swoje joint venture ze szwajcarską firmą mediową Ringier w Europie Wschodniej i skoncentruje się teraz na Polsce, największym rynku tego regionu.

Niemiecka spółka medialna przekazuje Ringierowi działalność na Węgrzech, w Serbii, Słowacji oraz w krajach bałtyckich - Estonii, Łotwie i Litwie. Teraz - w ramach strategii wzrostu - Axel Springer koncentrować się będzie na biznesie cyfrowym na dużych strategicznych rynkach. Inwestycje w segmencie News Media dotyczyć mają rynków Niemiec, Stanów Zjednoczonych i Polski.

"W związku z tym udane wspólne przedsięwzięcie Ringier i Axel Springer w Polsce pozostaje bez zmian" – zapewnia koncern w swoim komunikacie. Oznacza to, że nie zmieni się u nas struktura firmy i kierownictwo. Dzięki Markowi Dekanowi jako CEO spółki joint venture, zapewniona jest ciągłość zarządzania naszym biznesem" - podał koncern.

- Przejęcie udziałów Axel Springer na Węgrzech, w Serbii, Słowacji i krajach bałtyckich jest kamieniem milowym w rozwoju naszej działalności. Ta transakcja jest potwierdzeniem naszego wieloletniego zaangażowania jako nowoczesnego inwestora medialnego w Europie Wschodniej. Portfolio w tych krajach idealnie nam pasuje i wzmocni ekosystem Ringera. Ponadto Serbia, Słowacja i Węgry stanowią dobrą przestrzeń do rozszerzenia naszej strategii w zakresie cyfrowych mediów sportowych. Cieszę się, że dzięki Axel Springer będziemy mogli dalej rozwijać nasze media i ofertę cyfrową w Polsce. Będziemy pracować razem, aby kontynuować inwestycje na tym dużym i ekscytującym rynku – powiedział Marc Walder, dyrektor generalny Ringier AG.

Jan Bayer, prezes News Media w Axel Springer SE, zauważył, że w ciągu ostatnich 11 lat jego firma współpracowała z Ringierem, aby przekształcić Ringier Axel Springer Media AG w jedną strukturę odnoszącą sukcesy w Europie Środkowo-Wschodniej, z silnymi markami informacyjnymi w portfolio. - W ramach naszej strategii rozwoju skoncentrujemy się na naszych strategicznych kluczowych obszarach i dużych rynkach. Dotyczy to 40-milionowej Polski – powiedział Jan Bayer. Dodał, że na polskim rynku kontynuowany będzie proces cyfryzacji i poszerzania oferty dziennikarskiej.

Zmiany strukturalne na innych rynkach Europy Wschodniej mają zakończyć się jeszcze w 2021 r. Obie strony zobowiązały się do zachowania w tajemnicy ceny sprzedaży udziałów oraz wyceny akcji przejmowanej spółki.

Piotr Machul 352 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.