Nielsen zmierzy oglądalność TV na smartfonach
Oprze się na danych Gemiusa. Wyniki pomiaru będą publikowane od 1 września br.
Firma Nielsen, zajmująca się pomiarem widowni telewizyjnej, informuje, że rozpoczęła pomiary oglądalności telewizji także poza domem (tzw. out of home viewing), czyli na urządzeniach mobilnych (smartfonach i tabletach). Robi to, opierając się na danych firmy Gemius (panel 2,1 tys. osób). Panel telemetryczny Nielsena, dotyczący oglądalności w domach, liczy obecnie 3050 gospodarstw domowych (czyli, jak podaje firma, blisko 9 tys. osób).
Dane telemetryczne Nielsena z dołączoną oglądalnością poza domem dla osób w wieku 7-75 lat dla kanałów monitorowanych przez Gemiusa będą produkowane codzienne od 1 września br.
Agregacja danych Gemiusa z panelem Nielsena została zaprojektowana i przeprowadzona przez zespół Data Science Nielsen Media International, jak podaje firma, na zlecenie Polsat Media.
Dane telemetryczne Nielsena z dołączoną oglądalnością poza domem dla osób w wieku 7-75 lat dla kanałów monitorowanych przez Gemiusa będą produkowane codzienne od 1 września br.
Agregacja danych Gemiusa z panelem Nielsena została zaprojektowana i przeprowadzona przez zespół Data Science Nielsen Media International, jak podaje firma, na zlecenie Polsat Media.
Maciej Burlikowski
1756 Artykuły
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.
Komentarze
Artykuły powiązane