Viaplay startuje na naszym rynku i ogłasza pierwsze polskie produkcje własne

Na początek trzy projekty serialowe.

Zgodnie z zapowiedzią NENT Group serwis streamingowy Viaplay zadebiutował na polskim rynku 3 sierpnia. Miesięczny dostęp do oferty serwisu kosztuje 34 zł, pierwszy miesiąc gratis. Nadawca deklaruje, że z serwisu można zrezygnować nieodpłatnie w każdym momencie. Oprócz bogatej oferty sportowej live (w tym piłkarskiej Bundesligi, rozgrywek europejskich i zawodów Formuły 1, o czym pisaliśmy wcześniej) serwis stawia na produkcje rozrywkowe (m.in. polską wersję reality show "Fort Boyard") oraz "scripted formats" - filmy i seriale. - Proponujemy zarówno bogatą bibliotekę produkcji hollywoodzkich, jak i europejskich. Stale będziemy zwiększać też produkcje lokalne, polskie – zapowiada Anders Jensen, prezes zarządu Nordic Entertainment Group.

Za strategię programową serwisu odpowiedzialna jest Filippa Wallestam, EVP & chief content officer. - Na początek proponujemy trzy polskie produkcje serialowe. Są to: "Polskie morderczynie", "Czarny pies" i "Wolność jaskółki". Nasza strategia długofalowa zakłada co najmniej jedną nową produkcję polską co roku. Znane jest powszechnie hasło „content is king”, my możemy dodać: „local is king” - zapowiada Filippa Wallestam.

"Polskie morderczynie" to adaptacja książki Katarzyny Bondy. Serię wyprodukuje Paprika Studios Poland, firma będąca częścią NENT Group. "Czarny pies" to sześcioodcinkowy psychologiczny dramat sensacyjny opowiadający historie weteranów wojennych z Afganistanu i Iraku. Za serial odpowiada Artur Kowalewski ("Wataha"), producent ATM Grupy. Z kolei Opus TV wyprodukuje serial na temat przemocy domowej "Wolność jaskółki", inspirowany powieścią Pauli Er. Autorką scenariusza jest Agnieszka Kruk.

- Kluczowym słowem w naszej strategii programowej jest "storytelling", które rozumiemy jako unikatową umiejętność opowiadania historii, niezależnie o jaki gatunek chodzi – film, serial, program rozrywkowy czy nawet sport – mówi Filippa Wallestam.

Paweł Wilkowicz, head of sport w Viaplay, podpisuje się pod tą deklaracją. - W naszej strategii istotne są nie tylko transmisje najlepszych lig, rozgrywek i zawodów, ale również "storytelling" związany z każdym z wydarzeń, a przede wszystkim z każdym ze sportowców – mówi szef sportu serwisu. Dodaje też, że już od 13 sierpnia treści sportowe (na początek mecze ligi niemieckiej) będą dostępne z polskim komentarzem. Wtedy ruszy też lokalne studio sportowe Viaplay.

Piotr Machul 329 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.