Cyfrowy Aion Bank debiutuje w Polsce

Launchem marki i obsługą PR banku zajmuje się wrocławska agencja Publicon.

W Polsce oficjalnie rozpoczął działalność  Aion Bank, którego pomysłodawcą jest Wojciech Sobieraj, twórca Aliora. Oferta Aion Banku jest skierowana do klientów indywidualnych, poszukujących korzystnych usług finansowych, których nie mogą znaleźć w swoich bankach. Aion Bank oferuje dostęp do najwyżej oprocentowanych kont oszczędnościowych w Polsce, platformy globalnych inwestycji i wymiany walut po kursie międzybankowym – wszystko to bez limitów i ukrytych kosztów. Wkrótce oferta zostanie także rozbudowana o produkty dla firm.

Szefem Aion Banku w Polsce został Karol Sadaj, który wcześniej pracował m.in. w Philip Morris, Google i Revolut Polska, gdzie w dużej mierze przyczynił się do sukcesu fintechu na krajowym rynku. 

Aion ma belgijską licencję bankową i kapitałowe wsparcie funduszu private equity Warburg Pincus. W Europie wystartował pod koniec lutego ub.r. Bank działa w modelu abonamentowym, udostępnia klientom aplikację mobilną i nie ma tradycyjnych oddziałów.

Bank będzie oferował konta oszczędnościowe w złotych i euro, w zależności od planu abonamentowego klienci mogą liczyć na 1-1,5% oprocentowania w złotych oraz na 0,5-1% w euro z miesięczną kapitalizacją, brakiem górnego limitu kwot oraz z możliwością wpłat i wypłat w dowolnym momencie.

Aion udostępnia  trzy plany cyfrowej bankowości. Pierwszy, dostępny tylko dla Polaków, to darmowy plan Light, umożliwiający nielimitowany i bezpłatny dostęp do codziennej bankowości, bez wymogów dotyczących np. minimalnej aktywności na koncie i ukrytych kosztów. Plan Smart będzie kosztować 30 zł na miesiąc i udostępni m.in. dostęp bez opłat do globalnych inwestycji, wypłaty z bankomatów na całym świecie oraz kartę debetową. Pakiet All-Inclusive wyniesie 50 zł miesięcznie i pozwoli na dostęp do wyżej oprocentowanych kont oszczędnościowych oraz do pakietu MoneyMax, który umożliwi optymalizację wydatków i oszczędności na płaceniu rachunków.

Obecnie podobno 10 tys. osób jest już zainteresowanych płaceniem abonamentu. Kolejnych klientów mają zwerbować wyszkoleni w technikach sprzedażowo-finansowych ambasadorzy. Zdaniem ekspertów będą mieli trudne zadanie, bo aby bank był w pełni efektywny, musi podbić 5% rynku. 

Za launch nowej marki oraz public relations w sektorze ekonomicznym i biznesowym odpowiada agencja Publicon. Zadaniem agencji jest również nadzór nad przebiegiem programu ambasadorskiego. 

- Publicon od dłuższego czasu wspierał nas w przygotowaniach do oficjalnego startu w Polsce – odpowiadał m.in. za media relations oraz wypracowanie strategii komunikacji Aion Banku. W ciągu tych kilku miesięcy wrocławski zespół dał się poznać z dobrej strony, wykazując się inicjatywą i dużą elastycznością. Z punktu widzenia marki, która wchodzi na mocno konkurencyjny rynek bankowy, to jedne z najważniejszych oczekiwań względem agencji – komentuje Karol Sadaj. 

Za działania po stronie agencji odpowiadają Szymon Sikorski, Adrian Pokrywka oraz Barbara Szydłowska. Po stronie banku koordynacją działań komunikacyjnych zajmuje się Marta Zalewska. W ostatnich tygodniach o wejściu banku do Polski informowały m.in. "Puls Biznesu" oraz "Forbes", gdzie rozmowa z założycielami banku stała się głównym tematem sierpniowego wydania magazynu. Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.aion.eu/pl. 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.