Rynek reklamy wzrósł w II kwartale o ponad 40%

To efekt odmrożenia gospodarki po pandemii.

Według szacunków Agory SA, wydawcy prasowego, internetowego, właściciela sieci radiowej i kinowej oraz firmy reklamy zewnętrznej (OOH), w drugim kwartale br. wydatki na reklamę w kraju wyniosły 2,7 mld zł, o 41,5% więcej niż w analogicznym okresie ub.r. To efekt odmrożenia gospodarki po epidemii koronawirusa (COVID-19). Przedsiębiorstwa, których działalność była ograniczona w wyniku wprowadzenia obostrzeń sanitarnych, powróciły do promowania swoich produktów i usług. Z tych 2,7 mld zł 43,5% reklamodawcy ulokowali w telewizji, a 42,5% - w internecie. 6% - w radiu, 4,5% w outdoorze (OOH), a 3% - w prasie. Ponieważ od listopada ub.r. do 20 maja br. kina były zamknięte, to udział tej formy reklamy był zerowy. Łącznie w pierwszym półroczu rynek reklamy wyniósł 4,8 mld zł.

Według szacunków Agory w całym 2021 r. rynek reklamy wzrośnie o 8-11%. W zeszłym roku jego wartość wyniosła 8,9 mld zł (-9% vs. 2019 r.), zbliżone szacunki podaje grupa reklamowa Publicis (8,9 mld zł; -8,6%). W telewizji wydatki w skali roku powinny wzrosnąć o 5-8%, w internecie 9-12%, w radiu 8-11%, w OOH 15-18%, a w kinach 6-9%. Jedynym segmentem rynku, w którym wartość wydatków na reklamę skurczy się w całym roku, będzie prasa - tu wydawca przewiduje spadek o 9-12%.

Maciej Burlikowski 1756 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.