Po raz pierwszy konkurs YouTube Works w Polsce
Sprawdź, jak zgłosić swoją kampanię.
Trwają zgłoszenia do pierwszej polskiej edycji YouTube Works Awards. W konkursie mogą wziąć udział wszystkie agencje marketingowe, mediowe, kreatywne, a także marketerzy i niezależni twórcy. Wystarczy do 15 września zgłosić bezpłatnie kampanię przy pomocy formularza na stronie. Nagrody zostaną wręczone pod koniec października. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje.
YouTube Works Awards organizowany przez Google w partnerstwie z Kantarem wyłoni najefektywniejsze i najbardziej kreatywne polskie kampanie na platformie YouTube.
Konkurs odbył się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Obecnie kampanie nagradzane są w ponad 20 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii, Japonii, a wśród ostatnio nagrodzonych prac znalazły się m.in. kampania Nike, reklama aplikacji randkowej Match czy Comedy Central. Do tego grona dołączą w tym roku zwycięskie kreacje z Polski.
- Youtube Works to nowa marka i nowy konkurs w polskim marketingu. Wśród zgłoszonych kampanii będziemy szukać takich, których najmocniejszą stroną jest świetny pomysł kreatywny lub tych, które oparte są na solidnych danych i insightach - w obu przypadkach ocenimy wykorzystanie YouTube do zrealizowania założonych celów biznesowych. W spotach promujących YouTube Works staraliśmy pokazać możliwości platformy w zakresie tworzenia kreatywnych i efektywnych kampanii, tj. precyzyjne targetowanie lub siła pierwszych 5 sekund - Olga Kudryk, Product Marketing Manager, Google Polska.
Warunkiem uczestnictwa jest zgłoszenie kampanii, która zrealizowała założone cele w okresie od 1 stycznia 2020 do 30 czerwca 2021 roku. Co ważne, oceniane będą nie tylko kampanie, które wykorzystują YouTube jako narzędzie, ale potrafią także efektywnie włączyć ten kanał w całościową komunikację lub też oparte są o ciekawe dane i insighty.
Kto może zgłosić kampanię?
Zgłosić kampanię może każdy: marki, działy marketingu, agencje reklamowe, kreatywne, domy mediowe, a także niezależni twórcy.
Jak zgłosić kampanię?
Zgłoszenia do pierwszej polskiej edycji YouTube Works są bezpłatne. Kampanie należy zgłosić wypełniając formularz na stronie konkursu do 15 września 2021 roku. Zostały uruchomione także konsultacje Office Hours - spotkania ze specjalistą, który pomoże rozwiać wszelkie wątpliwości jak powinno wyglądać zgłoszenie. Rezerwacji terminu można dokonać poprzez stronę bit.ly/ytofficehours.
Jakie są kategorie?
Nagrody przyznane zostaną w 5 kategoriach:
-
Multiscreen Excellence
Kampanie, które łączą wykorzystanie wielu mediów. W tej kategorii ważny jest sposób użycia YouTube w ramach kompleksowej kampanii, obejmującej zarówno media tradycyjne, jak i cyfrowe.
-
Ingenious Insight
W ramach kategorii docenione zostaną kampanie, które oparte na mocnych insightach, wykorzystują zalety platformy YouTube.
-
Action Driver
Projekty, które za pośrednictwem YouTube skłoniły użytkowników do działania: zarejestrowania na stronie, zakupu produktu czy też podpisania petycji, uruchomienia globalnej akcji lub sprzeciwienia się niesprawiedliwościom lub nierównemu traktowaniu.
-
Creative Effectiveness
W tej kategorii liczy się przede wszystkim kreatywna jakość i błyskotliwa realizacja. Oceniane będą: moc opowiadanej historii, pomysłowość scenariusza, adekwatność, doskonały dobór bohaterów itp., a także – wpływ, jaki koncepcja kreatywna miała na osiągnięte wyniki.
-
Small budget, big results
Kampanie, które pomimo niedużych środków, odniosły ogromny sukces. Nagradzane będą pomysły, które, pomimo ograniczeń budżetowych, przyniosły oszałamiające wyniki.
Dodatkowo, oprócz nagród w 5 kategoriach, przyznane zostanie Grand Prix konkursu, honorujące najlepszą kampanię spośród zgłoszonych, która według jury w najbardziej kreatywny, przemyślany, spójny i efektywny sposób wykorzystała YouTube do zrealizowania celów biznesowych.
Kto oceni i wybierze zwycięskie kampanie?
Zgłoszone do konkursu projekty oceni w dwóch turach obrad niezależne jury złożone z ekspertów (uznane postaci w branży reklamowej, marketingowej oraz mediowej). Google nie bierze udziału w procesie oceniania, a o wyborze nagrodzonych decydują wyłącznie jurorzy.
Pełny skład jury znajduje się na stronie konkursu.
Kiedy zostaną wręczone nagrody?
Nagrody zostaną wręczona podczas gali pod koniec października.
Do zgłoszeń zapraszają jurorzy oraz przedstawiciele YouTube w serii filmów kreatywnych, które nawiązują do charakteru YouTube jako platformy reklamowej, w której bardziej liczy się pomysł niż wysokość reklamowego budżetu. W spotach wystąpili przedstawiciele YouTube: Iwona Piwek (Video Sales Head), Rafał Kudriawcew (Industry Head) oraz Piotr Paluchowski (Agency Lead), a także trójka jurorów: Karolina Kałużna (Co-founder & Creative Director Przestrzeń), Daniel Duniak (Marketing Director AZA Group) i Adam Oskaldowicz (Partner & CEO Performance Media).
Poszczególne filmy przedstawiają kluczowe elementy tworzenia efektywnej kampanii na YouTube. Dlatego w filmie „Pottery” Iwona Piwek mówi wprost, że kreatywność na YouTube przynosi efekty, w spocie „Golf” Rafał Kudriawcew wskazuje na precyzyjne targetowanie reklam, a w „Drifcie” Piotr Paluchowski przypomina zgodnie z wynikami badań, że pierwsze 5 sekund reklam na YouTube jest kluczowe dla uwagi odbiorcy.
Za pomysł i przygotowanie kampanii oraz spotów odpowiada agencja 180heartbeats + JUNG v MATT, a za zakup mediów oraz kontakt z mediami - Monday - agencja komunikacji.
Partnerem merytorycznym konkursu jest Kantar Polska.
Kampanie w konkursie YouTube Works Awards można zgłaszać do 15 września 2021 roku, wypełniając formularz na stronie konkursu: https://yt.be/workspl. Udział w konkursie jest bezpłatny.