62% rodziców zamierza wydać więcej na wyprawkę szkolną

To wynik najnowszego badania SW Research na zlecenie Empiku.

Jak wynika z przeprowadzonego w połowie lipca br. badania SW Research na zlecenie Empiku, 62% rodziców spodziewa się wydać na wyprawkę szkolną więcej niż rok temu. Wydatki prawie 44% respondentów przekroczą 500 zł, a co trzeci badany (33,2%) wyda między 300 a 500 zł.

Aż 90% rodziców wybiera produkty do szkoły wspólnie z dziećmi. Niemal co trzeci badany w pierwszej kolejności kieruje się opinią dziecka. 60% deklaruje, że jest w stanie zapłacić więcej za produkt, który podoba się dziecku. 

Na liście zakupów dominują tradycyjne produkty, takie jak zeszyty, podręczniki i przybory piśmienne, ale co trzeci badany planuje zakup nowego sprzętu elektronicznego. Ponad połowa (58%) badanych rodziców deklaruje, że ich dzieci lubią uczyć się, korzystając z komputera czy smartfona.

Więcej wyników badania na załączonej infografice.

Badanie SW Research Agencji Badań Rynku i Opinii na zlecenie Empiku zostało przeprowadzone w dniach 16-20 lipca br. metodą CAWI na grupie 500 respondentów (reprezentatywna z uwagi na płeć, wiek i klasę wielkości miejscowości próba rodziców dzieci w wieku szkolnym do 15. roku życia).

Paweł Piasecki 795 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.