Comcast i ViacomCBS tworzą nową platformę SVoD - SkyShowtime

Start przewidziano na 2022 r.

Comcast i ViacomCBS ogłosiły, że w przyszłym roku wystartuje ich wspólna platforma subskrypcji wideo na życzenie (SVoD) SkyShowtime. Zaoferuje bibliotekę obejmującą produkcje oryginalne i premium ze Sky, NBCUniversal, Universal Pictures, Peacock, Paramount+, Showtime, Paramount Pictures oraz Nickelodeon. Pojawią się zarówno filmy obyczajowe, programy dla dzieci i rodzin, najważniejsze filmowe franczyzy, premierowe filmy, jak i programy lokalne oraz produkcje dokumentalne.

Start nowego serwisu streamingowego jest zaplanowany na przyszły rok w ponad 20 europejskich krajach: Albanii, Andorze, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Finlandii, na Węgrzech, w Kosowie, Czarnogórze, Holandii, Macedonii Północnej, Norwegii, Polsce, Portugalii, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Hiszpanii i Szwecji. Serwis chce dotrzeć łącznie do 90 milionów gospodarstw domowych.

- Uruchomienie SkyShowtime daje nam wyjątkową możliwość wykorzystania naszej globalnej bazy treści i stworzenia atrakcyjnej oferty streamingowej - szybko i na dużą skalę - wskazuje Raffaele Annecchino, prezes i dyrektor generalny ViacomCBS Networks International.

- W ślad za pojawieniem się Peacock na Sky partnerstwo to zapewni innowacyjne podejście do szybkiej ekspansji na arenie międzynarodowej i monetyzacji treści w całej Europie - wtóruje mu Dana Strong, dyrektor generalna Sky Group.

Partnerstwo przyjmie formę spółki joint venture, z równymi udziałami i pod wspólną kontrolą ViacomCBS i Comcast.

Maciej Burlikowski 1675 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.