SAR wnosi o przesunięcie przez Polsat Media wdrożenia nowej metody pomiarowej

Stowarzyszenie chce przełożenia przez Polsat Media wdrożenia nowej metody pomiarowej aż do czasu wprowadzenia zewnętrznego, profesjonalnego audytu tej metody.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR przekazało biuru reklamy Polsat Media stanowisko agencji mediowych zrzeszonych w tej organizacji w sprawie wprowadzenia do rozliczeń nowej metody pomiaru oglądalności reklam. Agencje zwracają uwagę, że tryb i termin wprowadzenia "Zasad prowadzenia sprzedaży w programach telewizyjnych Polsat Media", w praktyce nowej waluty do rozliczenia kampanii w mediach Polsatu, jest niezgodny z przyjętymi standardami. Wprowadzenie zmiany we wrześniu, z zaledwie kilkutygodniowym wyprzedzeniem, wymusza korekty w zaplanowanych już kampaniach reklamowych i utrudnia budżetowanie kolejnych. Brak kompleksowych i szczegółowych analiz (zarówno bieżących jak i historycznych) uniemożliwia rzetelne oszacowanie, jakie poziomy GRP mogą być realnie osiągnięte we wrześniu 2021 r. przy zastosowaniu nowej metody pomiaru.

Jednocześnie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wnosi o przełożenie przez Polsat Media wdrożenia nowej metody pomiarowej aż do czasu wprowadzenia zewnętrznego, profesjonalnego audytu tej metody.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR sugeruje skoordynowanie wdrożenia takiej zmiany wraz z innymi stacjami telewizyjnymi, zachowując jednocześnie ramy pełnej transparentności, aby wykluczyć zarzuty działań antykonkurencyjnych, w szczególności tworzenia narzędzia, którego założenia i parametry naruszają uzasadnione interesy reklamodawców.

Pełna treść listu została przekazana adresatowi. Biuro reklamy Polsat Media do momentu zamknięcia tego wydania MMP24 nie skomentowało tej sprawy.

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.