YouTubowy Back To School - przegląd najlepszych kampanii z influencerami LifeTube
Z czego wynika tak wysoka oglądalność vlogów i hauli zakupowych związanych z powrotem do szkoły? Co publikują internetowi twórcy przed rozpoczęciem roku szkolnego?
Format Back to School co roku cieszy się ogromną popularnością, łącząc twórców z widzami w wieku szkolnym, a także z tymi, którzy wyprawki nabywają dla swoich dzieci. Z czego wynika tak wysoka oglądalność vlogów i hauli zakupowych związanych z powrotem do szkoły? Co publikują internetowi twórcy przed rozpoczęciem roku szkolnego? Odpowiedzi na te pytania oraz przygotowany przez LifeTube przegląd najciekawszych kampanii z udziałem influencerów z okazji powrotu do szkoły znajdziecie poniżej.
WSPÓLNA KOLEKCJA STRIGO x HEJKA TU LENKA
Lenka nową kolekcję promowała za pomocą dedykowanego wideo osadzonego w tematyce powrotu do szkoły, gdzie poza prezentacją produktów wzięła udział w autorskim wyzwaniu: „Back to School Challenge”. Wideo zostało obejrzane prawie ćwierć miliona razy!
EMPIK ROZDAJE VOUCHERY W MINECRAFCIE
Powrót do szkoły był też prawdziwą okazją do reklamy nowych kolekcji oraz zachęcenia widzów do stacjonarnych zakupów dla lidera produktów papierniczych. W ramach promocji oferty sieci sklepów Empik zorganizowany został konkurs, w którym do wygrania było 10 voucherów na kwotę 150 zł na zakupy oraz możliwość zagrania i pojawienia się w odcinku YouTube z dwoma twórcami minecraftowymi – Dealerkiem i Tritsusem na serwerze Ferajna (na co dzień niedostępnym dla fanów). Zadaniem konkursowym opublikowanym na instagramowym profilu Empiku, wspieranego postami twórców, było wstawienie na Instagram zdjęcia z przedmiotami z trzech kolekcji szkolnych (Bee Happy, Unicorn Magic i Space Mission) oraz odpowiednie otagowanie i oznaczenie twórców. Materiały promujące akcję zyskały łącznie 6,2 tys. polubień i ponad 160 komentarzy. Wygrani w konkursie to nie tylko widzowie w wieku szkolnym, ale również ich rodzice, co pokazuje, że w rywalizacje zaangażowani byli wszyscy członkowie rodziny. Uczestnicy opublikowali blisko 200 postów z tagiem konkursowym #ToBędzieTwójRok. Format Back to School to idealna przestrzeń do promocji marek skierowanych do uczniów i ich rodziców. Odbiorcy nawet po skompletowaniu już wyprawki szkolnej i zakończeniu kampanii są skłonni do następnych zakupów, jeżeli kojarzą dany produkt z ulubionym internetowym idolem.SZKOLNY UNBOXING SINSAY
Materiał obejrzało ponad 65 tysięcy osób, 98% pozytywnie oceniło film, a na zadane w komentarzu pytanie youtuberki: „Czy nagrać kolejny Back to school z Sinsay?”, otrzymała aż 90 pozytywnych odpowiedzi i prawie 300 polubień.
SZKOLNA KOLEKCJA KALUCHA
Materiał Jimmy idzie do szkoły, w którym Twórca wysyła postać z gry GTA V do szkoły, został obejrzany ponad 321 tysięcy razy oraz zyskał 99% pozytywnych reakcji.
ZRÓBMY RAZEM ZAKUPY W PEPCO
Powrót do szkoły to również szalony czas dla rodziców - dlatego w kampaniach back to school ważny jest także ich punkt widzenia. W takich przypadkach świetnie sprawdzają się influencerzy, z którymi rodzice dzieci w wieku szkolnym mogą się doskonale utożsamić.
Pepco oferuje wiele produktów dostępnych na każdą kieszeń, zarówno kolekcji odzieżowych, akcesoriów, jak i wyposażenia szkolnego. Familijna youtuberka Marivo (466 tys. subskrypcji) zabrała widzów ze sobą na zakupy Back to school i zaprezentowała widzom najnowszą kolekcję inspirowaną Harrym Potterem. W niecałe 24 godziny materiał przekroczył 11 tys. wyświetleń.
Wykorzystanie formatu do skompletowania wyprawki na pierwszy dzień szkoły lub przedszkola udowadnia, że format Back to school mogą z powodzeniem wykorzystywać marki oferujące różnorodny asortyment – nie tylko papierniczy - dla różnych grup docelowych.
O MATKO I CÓRKO W CARREFOURZE
Łącznie materiały przekroczyły pół miliona wyświetleń, oraz ponad 4,1 tys. komentarzy.
BACK TO SCHOOL DLA RODZICÓW
RODZINNE ZAKUPY W SMYKU
Wymienione powyżej działania zostały wyświetlone ponad 1,3 mln razy i zyskały blisko 7 tys. komentarzy. Filmy o tematyce szkolnej cieszą się znaczną popularnością wśród szerokiej grupy docelowej. Treści Back to school docierają zarówno do widzów w wieku 18-24, 25-34, jak i 35-44.
Tworzenie kampanii lokującej produkty idealne do szkolnej wyprawki można stworzyć współpracując z twórcami bezpośrednio lub we współpracy z wyspecjalizowanymi podmiotami takimi jak LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset). LTTM odpowiada za 12% oglądalności YouTube’a w Polsce, a pod skrzydłami sieci partnerskiej rozwija się 62% polskiej branży.