Reklama radiowa odrobiła pandemiczne straty

Wydatki reklamowe na radio wyniosły w 1. półroczu br. 351 mln zł, o 3,6% więcej niż w 1. półroczu 2019 r. - wynika z raportu przygotowanego przez porozumienie czterech nadawców radiowych I Love Radio na podstawie danych netto Publicis Groupe.

Z wydatkami na poziomie 351 mln zł radio, jako jedyne medium tradycyjne, zdołało odrobić pandemiczne straty i zanotowało wzrost przychodów względem nie tylko 1. połowy 2020 r., ale też 1. połowy roku 2019 (odpowiednio +20% i +3,6%). Dla porównania telewizja względem pierwszego półrocza 2019 r. straciła w minionym półroczu 4,2%, outdoor ponad 34%, a kino aż 88,4%. Radio utrzymało także udział w wydatkach reklamowych na poziomie 7,3%.

Najaktywniejszą branżą w radiu w pierwszym półroczu br. był handel, a następnie farmacja (produkty farmaceutyczne i leki), motoryzacja, pozostałe (m.in. materiały budowlane, fundacje, instytucje polityczne), finanse i telekomunikacja. Według danych cennikowych Kantar Media trzech największych radiowych reklamodawców to Aflofarm Farmacja Polska, Terg (właściciel brandu Media Expert) i Euro-Net Warszawa (Euro RTV AGD).

I Love Radio to wspólna akcja czterech nadawców radiowych (grupy Eurozet, Agora, RMF FM i ZPR Media) na rzecz popularyzacji radia jako efektywnego medium reklamowego.

Paweł Piasecki 895 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.