Żabka zalicza poważną wpadkę w komunikacji na Instagramie

Sieć stała się przedmiotem "hejtu" ze strony użytkowników Instagrama w związku z wykorzystaniem języka memów, jakim posługiwała się właścicielka konta "frogshoposting".

Użytkownicy Instagrama zauważyli, że z początkiem września nastąpiła radykalna zmiana w stylu komunikacji prowadzonej przez sieć sklepów na Instagramie (wykorzystanie memów i młodzieżowego slangu). Dostrzegli też wyraźne zapożyczenia z konta "frogshoposting" i oskarżyli Żabkę o przywłaszczenie pomysłów bez uzgodnienia z influencerką. Sprawa nabrała szerokiego rozgłosu, gdyż osoba prowadząca konto "frogshoposting" (na co dzień pracownica sklepu sieci) ma na Instagramie 85,4 tys. obserwujących. Żabka Polska ma ich ponad dwa razy mniej (38,2 tys.).

Żabka przyznała się do błędu i przeprosiła influencerkę, nadal posługując się stylizacją na młodzieżowy język. Zapowiedziała też powołanie Rady Programowej Instagrama Żabki, która ma dopuścić użytkowników platformy do konsultowania różnych elementów komunikacji sieci sklepów w tym medium. Także właścicielka konta "frogshoposting" została zaproszona do kontaktu na konto mailowe randomyzmarketingu@zabka.pl (to nawiązanie do określenia, jakie zostało użyte w poście na "frogshoposting"). W momencie publikacji nie wiadomo jeszcze, czy doszło do jakiejś formy ugody między Żabką a influencerką.

Paweł Piasecki 998 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.