Agnieszka Sora i Jovan Protić kandydatami na stanowisko prezesa IAA Polska

Zgłoszenia osób, które mają tworzyć zarząd, radę nadzorczą i sąd dyscyplinarny, nadal spływają do biura IAA Polska.

22 września 2021 r. członkowie IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy na walnym zebraniu sprawozdawczo-wyborczym wyłonią nowe władze stowarzyszenia na lata 2021-2023. Wybrane zostaną zarząd, rada nadzorcza i sąd dyscyplinarny IAA Polska, a także prezes zarządu.

Na stanowisko prezesa zarządu IAA Polska zgłosiły się jak dotąd dwie osoby: Agnieszka Sora (GfK) i Jovan Protić (Ringier Axel Springer Polska, Ringier Axel Springer Media AG).

Agnieszka Sora w branży marketingowej i badawczej jest obecna od 30 lat – posiada bogate doświadczenie w marketingu, badaniach rynku, zarządzaniu oraz konsultingu. W latach 1993-1996 pracowała w Nestle Polska, gdzie była odpowiedzialna za wprowadzenie na polski rynek takich marek jak Nescafe i Nesquik oraz serwisu konsumenckiego Nestle/Winiary. Przez ostatnich 25 lat pełniła funkcję dyrektor zarządzającej i commercial director GfK Polonia. W latach 2014-2016 była sub regional managerem, Eastern Europe w Grupie GfK. Od czerwca 2021 r. podjęła się nowej, regionalnej roli w Europie Północno-Centralnej w GfK – regional consulting lead NCE.

Jovan Protić jest COO oraz członkiem zarządu Ringier Axel Springer Polska i Ringier Axel Springer Media AG, gdzie prowadzi projekty w jednej z największych firm zajmujących się mediami cyfrowymi w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, działającej w ośmiu krajach, zatrudniającej ponad 3 tys. osób i prowadzącej ponad 60 podmiotów z branży mediów cyfrowych, e-commerce i rynków cyfrowych. Z firmą jest związany od 2005 r., tworzy i realizuje strategię digital marketingu i e-commerce. Karierę zawodową rozpoczynał w Serbii, budując największy portal internetowy w Serbii Blic.rs. Od 2012 r. jest jednym z liderów procesu cyfrowej transformacji grupy medialnej Ringier Axel Springer Media AG w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 2015 r. pełni funkcję członka zarządu oraz COO Ringier Axel Springer Polska. Na polski rynek z powodzeniem wprowadził markę Business Insider Polska, afiliacyjny biznes e-commerce oraz serwis Noizz, którego działalność zainaugurował również na sześciu innych rynkach europejskich. W lutym 2016 r. został członkiem grupy Ringier Axel Springer Leadership
Team, gdzie odpowiada za obszar digital media w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 2020 r. współzarządza Onet.pl i pozostałym portfolio cyfrowym Ringier Axel Springer Polska.

Zgłoszenia osób, które mają tworzyć zarząd, radę nadzorczą i sąd dyscyplinarne nadal spływają do biura IAA Polska i są prezentowane w newsletterach oraz w mediach społecznościowych stowarzyszenia.

Katarzyna Kacprzak 597 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.