Nowoczesne technologie w grze

PKO Bank Polski Ekstraklasa należy do najbardziej zaawansowanych technologicznie lig piłkarskich w Europie. Ligowa spółka, Ekstraklasa SA, zainwestowała w ostatnich latach w innowacyjność ponad 30 mln zł.

Inwestycje spółki Ekstraklasa SA dotyczyły m.in. produkcji najwyższej jakości sygnału I oprawy telewizyjnej meczów, a także budowy własnej platformy streamingowej. Jest nią Ekstraklasa.tv, rozwijana pod skrzydłami ligowej spółki producenckiej Ekstraklasa Live Park.

Serwis Ekstraklasa.TV ruszył latem 2019 r. Był innowacją i jednym z pierwszych, po La Liga, NBA czy NHL, ligowych projektów OTT na świecie. Przewodnią ideą przedsięwzięcia było stworzenie nowego sposobu dotarcia do kibiców, narzędzia globalnej promocji Ekstraklasy, a także źródła dodatkowych przychodów.

-To nasz kluczowy projekt technologiczny, bo daje zupełnie nowe możliwości, jeśli chodzi o światowy zasięg ligi, kontakt z kibicami, rozumienie ich oczekiwań oraz komercjalizację zagranicznych praw mediowych. Ta platforma jest ważnym elementem strategii budowy marki i potwierdza miejsce Ekstraklasy wśród najbardziej innowacyjnych lig piłkarskich w Europie – mówi Marcin Animucki, prezes Ekstraklasa SA.

Obecnie Ekstraklasa.TV to ok. 200 tys. zarejestrowanych użytkowników na całym świecie. Dzięki platformie kibice za granicą (poza krajami objętymi licencjami na wyłączność transmisji) mogą oglądać wszystkie mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy. Jest to możliwe w systemie pay-per-view, płacąc za poszczególne spotkanie, lub na bazie abonamentu na miesiąc czy sezon. W Polsce kibice Ekstraklasy, po zalogowaniu, mają bezpłatny dostęp do serwisu z różnego rodzaju materiałami wideo, za wyjątkiem transmisji live. Już kilkanaście minut po meczu mogą oglądać w serwisie i w aplikacji Ekstraklasa.TV skróty i najciekawsze akcje ze spotkania. Mają też dostęp do ligowych aktualności i materiałów wideo z rozgrywek bieżącego oraz poprzednich sezonów. To jedyne miejsce w internecie, gdzie można zobaczyć tak obszerne materiały z rozgrywek ligi. Rozwojem platformy zajmuje się Ekstraklasa Live Park. Dostarcza wszystkie treści wideo oraz współpracuje z partnerem technologicznym. Obecnie jest nim wybrana na początku roku międzynarodowa firma Red Bee Media, założona przez BBC, a dziś należąca do Ericsson.

- Nowa Ekstraklasa.TV zostanie udostępniona przed startem sezonu 2021/22. Głównym kierunkiem zmian będzie większa interaktywność i personalizacja, dalsza poprawa user experience, wdrożenie modelu reklamowego, a w przyszłości możliwość rozszerzenia serwisu o dodatkowe treści sportowe czy integracja Ekstraklasa.TV z sieciami kablowymi. Idziemy do przodu i dbamy o to, by dawać odbiorcom kontent coraz ciekawszy i lepiej skrojony pod ich indywidualne potrzeby. Będą to treści dotyczące Ekstraklasy, ale w przyszłości nasz serwis mógłby również udostępniać kontent z innych rozgrywek czy dyscyplin sportu. Wyobrażam sobie, że mogłyby to być np. treści związane z Fortuna 1 Ligą czy Ekstraligą kobiet, jeśli zarządzający tymi ligami zdecydowaliby się na współpracę. Na pewno Ekstraklasa.TV, rozwijana z Red Bee, będzie zupełnie nowym doświadczeniem wizualnym i użytkowym – zapowiada Marcin Animucki.

Zmieniona Ekstraklasa.TV będzie dostępna po polsku i angielsku na WWW oraz przez aplikacje na telefony z systemem iOS i Android. Oprócz tego Ekstraklasa ma być też dostępna w Smart TV, w pierwszej kolejności na LG, Apple, Android oraz docelowo także Samsung. Dodatkowym autorskim kanałem bezpośredniego dotarcia ligi do fanów jest aplikacja mobilna – Ekstraklasa.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.