Spotify z kampanią "Czym jest rap?" [wideo]

To największa dotychczasowa kampania platformy w Polsce oparta na spocie z udziałem 13 artystów.

Muzyczna platforma streamingowa Spotify rozpoczyna swoją największą jak dotąd kampanię w Polsce. 13 polskich artystów, m.in. Żabson, OIO (Oki, Young Igi, Otsochodzi), Sokół, Malik Montana i Young Leosia, podzieliło się opinią, czym jest dla nich muzyka, którą tworzą. Konkluzja: "Może nie ma jednej definicji rapu, ale cały rap jest na Spotify".

Za kreacje w kampanii obecne na YouTube, Facebooku, Instagramie, TikToku i Snapchacie odpowiada agencja DDB Warszawa, za produkcję spotu – Ilmatic, za postprodukcję – Rio de Post. Zakupem mediów zajął się UM. W Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Krakowie i Katowicach pojawią się też murale przedstawiające poszczególnych bohaterów filmu (na zdjęciu poniżej mural w Warszawie i Malik Montana).

Rap Generacja to playlista numer jeden na polskim Spotify i zarazem jedna z dziesięciu najpopularniejszych playlist rapowych na świecie. W ciągu trzech ostatnich lat została polubiona przez 248 tys. użytkowników (wzrost o 240%). W związku z kampanią polski Spotify stworzył siedem nowych rapowych playlist. "Młody rap" to prezentacja raperów rozpoczynających swoje kariery, pozostałe, w tym "Polski Rap 2000", "Polski Rap 2010" i "Rap historie", poświęcone są artystom i piosenkom mającym już ugruntowaną pozycję.

Paweł Piasecki 754 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.