TikTok startuje z kampanią marketingową
Będzie w niej przekonywać, że jest platformą skutecznie angażującą użytkowników, a przez to dającą markom lepszy zwrot z inwestycji niż inne media.
TikTok przekonuje, że w utrzymaniu wysokiego poziomu zaangażowania użytkowników pomaga mu algorytm, który nie zamyka odbiorców w bańce, ale serwuje im cały czas nowe treści. Są one także konsumowane przez użytkowników w atrakcyjnym z punktu widzenia marketerów formacie pełnoekranowym, zawsze z włączonym dźwiękiem. To przekłada się na efektywność sprzedażową, która według danych Nielsena z rynku amerykańskiego (Nielsen Media Mix Modeling Report) jest dwukrotnie większa niż innych platform mediów społecznościowych.
TikTok podkreśla, że do tworzenia treści, które zaangażują społeczność platformy, nie trzeba koniecznie mieć profesjonalnego sprzętu czy specjalnego studia nagrań, wystarczy telefon komórkowy. Jednak Gryszko, która zrealizowała już na TikToku kilkadziesiąt kampanii dla różnych marek, przyznaje, że nagrywa obecnie głównie za pomocą lustrzanki i korzysta z profesjonalnych programów do edycji materiału wideo, a po telefon sięga, gdy chce zamieścić na platformie lżejsze treści. Zarówno CCC, jak i OnlyBio, mają własny zespół zajmujący się tworzeniem treści na TikToka (w obu przypadkach pięć osób), a ponadto nawiązują współprace z twórcami.
W najbliższym czasie ruszy ośmioodcinkowy cykl podcastów „Posłuchaj TikToka”, którego gospodarzem będzie Artur Kurasiński, który od ponad dwóch dekad opisuje polski rynek nowych technologii. W pierwszym odcinku Rafał Drzewiecki opowie o tym, jak i dlaczego warto rozpocząć przygodę na platformie. Rozmowy będą dostępne na Spotify, Apple Podcasts i YouTube.
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.