Właściciel Play nabył 100% udziałów w UPC Polska
Wartość transakcji to 7 mld zł.
UPC jest największą pod względem przychodów spółką Liberty Global w Europie Środkowo-Wschodniej, oferującą usługi telewizji, szerokopasmowego dostępu do internetu światłowodowego, a także usługi mobilne, dzięki wieloletniej współpracy z Play w modelu MVNO.
Kierownictwo P4 deklaruje, że nabycie UPC przez Play wiąże się z chęcią przyspieszenia inwestycji w sieci światłowodowe oraz przyczynia się do realizacji wizji i ambicji spółki w zakresie inwestowania w najnowocześniejsze sieci, usługi mobilne oraz szerokopasmowe. "Długofalowa ambicja Play zapewnienia łączności na terenie całego kraju przyczyni się do cyfrowej transformacji polskiej gospodarki i przyniesie korzyści konsumentom indywidualnym oraz biznesowym, dzięki bardziej innowacyjnym i kompleksowym ofertom" – napisano w komunikacie.
– Integracja Play i UPC Polska stworzy wyjątkową możliwość rozwoju Play na kolejnym etapie i cieszymy się na rozpoczęcie współpracy z zespołem UPC, aby wspólnie zrealizować nasze nowe ambicje. Play ma duże doświadczenie w odpowiadaniu na potrzeby swoich klientów. UPC Polska zbudowało bardzo silną platformę opartą na wysokich standardach jakości. Play i UPC połączą swoje siły, aby stworzyć silnego operatora konwergentnego w Polsce – uważa Jean Marc Harion, prezes zarządu Play.
Zdaniem Thomasa Reynauda, prezes zarządu Grupy Iliad, nabycie UPC Polska odzwierciedla dążenie Play i Iliad do inwestowania w mobilne oraz szerokopasmowe sieci i usługi nowej generacji. – Transakcja ta wiąże się z chęcią przyspieszenia inwestycji w sieć światłowodową i przyczynia się do realizacji długoterminowej ambicji rozwijania ogólnokrajowej łączności w Polsce. Liczymy, że nasze zaangażowanie wpłynie korzystnie na cyfrową transformację polskiej gospodarki i przyniesie korzyści dla konsumentów i przedsiębiorstw, również dzięki nowym kompleksowym ofertom – powiedział Reynaud.
Play na koniec II kwartału br. miał 15,46 mln zarejestrowanych klientów usług mobilnych, z tego 12,31 mln klientów aktywnych. Na koniec II kwartału br. UPC Polska raportowało 1,53 mln klientów.
Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.