Onet rusza z Narodowym Testem Ekologicznym Polaków
W ten sposób chce zwiekszyć świadomość na temat ekologii i sposobów dbania o planetę.
W Polsce, tylko 31% internautów interesuje się stanem środowiska naturalnego, a 44% uznaje Polskę za obszar ekologicznie zagrożony (źródło: raport Green Generation 2020). Badania pokazują, że nawet jeśli Polacy są świadomi zagrożeń klimatycznych, połowa z nich nie wie, co może robić w codziennym życiu, by to zmienić (źródło: raport Ziemianie Atakują).
Od 30 września przez kilka tygodni, dzięki specjalnej ankiecie każdy będzie mógł sprawdzić, jak bardzo jest zaangażowany/a w działania na rzecz planety. Po wypełnieniu Narodowego Testu Ekologicznego Polaków każdy uczestnik otrzyma Indeks Ekologiczny, który określa zaangażowanie w ekologię oraz spersonalizowane rekomendacje, jak może lepiej dbać o planetę. Wyniki raportu z testu zostaną zaprezentowane podczas konferencji Brands for Climate, organizowanej przez RASP.Onet od ponad roku prowadzi szeroką akcję edukacyjną "Niech żyje planeta". Jej celem jest uświadamianie Polaków z jakimi zagrożeniami klimatycznymi się stykamy, ale też jak możemy zmienić nasze nawyki np. takich jak 5-minutowy prysznic zamiast wanny, posiłki bez mięsa czy zero waste fashion. Do tej pory do #NiechZyjePlaneta dołączyło 3 mln Polaków deklarując podjęcie działań proekologicznych.
W ramach projektu "WP Naturalnie" ogólnopolski ekotest we współpracy z Fundacją Czyste Powietrze, twórcą Szczytu Klimatycznego Togetair, zorganizował też niedawno drugi z czołowych polskich portali, czyli Wirtualna Polska. Jego organizatorzy otrzymali ponad 101 tys. wypełnionych ankiet.