Frances Haugen ujawnia się jako sygnalistka oskarżająca Facebooka
Pracowała w Facebooku jako product manager, a jej tożsamość została ujawniona w niedzielnym programie CNN "60 Minutes".
W programie CNN "60 Minutes" Haugen powiedziała, że wielokrotnie była świadkiem tego, jak Facebook w obliczu konfliktu interesów między tym, co było dobre dla społeczeństwa i dla firmy, wybierał maksymalizację zysku kosztem dobra publicznego. Sygnalistka przekazała wewnętrzne dokumenty, do których uzyskała dostęp podczas pracy w Facebooku, dziennikowi "Wall Street Journal', który przeprowadził na tej podstawie śledztwo dziennikarskie.
- Wciąż wprowadzamy znaczące ulepszenia, aby przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się dezinformacji i szkodliwych treści. Sugerowanie, że sprzyjamy złym treściom i nic nie robimy, jest po prostu nieprawdą - powiedziała w oświadczeniu dla CNN Business bezpośrednio po programie "60 Minutes" rzeczniczka Facebooka Lena Pietsch.
Haugen, który rozpoczęła pracę w Facebooku jako product manager w 2019 r., a wcześniejszej pracowała dla firm Google i Pinterest, ma zeznawać 5 października przed senacką podkomisją ds. ochrony konsumentów, bezpieczeństwa produktów i bezpieczeństwa danych.
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.