Ekstraklasa szykuje się do przetargu na prawa mediowe
Prawa do transmisji do końca sezonu 2022/23 ma Canal+.
Spółka Ekstraklasa, organizator rozgrywek najwyższej w kraju ligi piłkarskiej, zapowiada rozpoczęcie przygotowań do przetargu na sprzedaż praw do transmisji meczów od sezonu 2023/24. Prawa do transmisji do końca sezonu 2022/23 ma Canal+, która współdzieli je z Telewizją Polską (TVP). Za prawa do transmisji w sezonach 2019/20 i 2020/21 zapłaciły po 250 mln zł za sezon. Ponieważ powodu epidemii koronawirusa (COVID-19) w ub.r. rozgrywki zostały czasowo zawieszone Ekstraklasa i nadawcy wynegocjowali przedłużenie kontraktu do końca przyszłego sezonu.
- Sukces poprzedniego przetargu mediowego opierał się m.in. na wyjściu poza dotychczasowy schemat myślenia o pakietach mediowych - przekonuje Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy. - To, co sprzedajemy, nie jest po prostu prawami do pokazywania spotkań na żywo. To cały zestaw odpowiednio skrojonych pakietów dla kanałów telewizyjnych, internetowych, w tym social mediów i cyfrowych platform nadawców, a także system dystrybucji skrótów meczowych i innych form wideo. Świat mediów i potrzeby widowni się zmieniają, a my wychodzimy tym trendom naprzeciw.
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.