Między pomysłem a realizacją

Tworzenie kampanii reklamowych to ciągła walka konceptu z jego realizacją. Akceptowany pomysł rzadko kiedy będzie przypominał ten, który ostatecznie trafi do emisji. Kolejne etapy produkcji i wprowadzane zmiany zależą od Twojego warsztatu, a przede wszystkim zespołu, z jakim współpracujesz.

Możliwe, że znasz wielu kreatywnych, którzy wpisują długą listę nagród, które zdobyli. Ale szukaj jednak tych kilku, którzy potrafią powiedzieć, że pracowali przy nagrodzonych kampaniach. Dobrze wiemy, że nigdy nie ma jednego autora. Oczywiście ktoś musiał rzucić pomysłem na samym początku. Generalnie jednak cały proces powstawania dobrej kampanii to suma wielu kolejnych pomysłów i decyzji. Zawłaszczanie sukcesu jednoosobowo to z jednej strony oczywista autopromocja, ale też zapowiedź przyszłej współpracy.
Teraz pewnie też zastanawiasz się, jak Ty opisujesz własne sukcesy.
Otóż niewiele da się osiągnąć bez odpowiedniego zespołu. Nieprawdaż?
Ale nie martw się.
Jeszcze nikt nie będzie odbierać Ci nagród. Lecz chciałbym zwrócić Twoją uwagę, jak ważne jest, z kim się pracuje. Ekspert, nawet najlepszy w swoim fachu, zawsze potrzebować będzie wsparcia. Proces realizacji kampanii nie jest nigdy przedstawieniem jednego aktora. Spotkałem w swojej karierze wielu twórców, którzy po „wymyśleniu reklamy” wycofywali się z realizacji. Zawsze jednak wracali, gdy można było już pochwalić się efektami. Ale przeważnie wiązało się to także z konfliktem o autorstwo.
A jak tego uniknąć?
Głównie to trzeba posiadać unikatową zdolność do współpracy z innymi. Ewentualnie możemy to nazwać „lubieniem innych ludzi”, co będzie owocować wspólnym mobilizowaniem się w pracy. Na przykład w zgranym zespole będziecie sobie rzucać wyzwania tak, jak nasz szef strategii, który zaproponował mi temat do tego tekstu. Czy udało mi się pokazać różnicę między kreatywnością a warsztatem? Jest w tej publikacji akurat jedna z odpowiedzi.
Aby ją poznać, wystarczy, że przeczytasz wszystkie pierwsze litery zdań w tekście.

Tekst: Tomasz Pastuszka, Dyrektor Kreatywny, Madogz

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.