Shoper z raportem o przygotowaniach e-sklepów do Black Friday

Trzech na czterech właścicieli sklepów stawia na obniżki cen - to najpopularniejszy sposób promocji. Połowa wykorzysta posty w mediach społecznościowych albo wyśle specjalny newsletter.

W ankiecie przeprowadzonej przez Shopera w sierpniu br. wzięło udział 160 właścicieli sklepów internetowych korzystających z tej platformy. 90% ankietowanych planuje wziąć udział w Black Friday - dorocznym święcie internetowych wyprzedaży i superokazji, które w tym roku przypada na 26 listopada. Ubiegłoroczny Black Friday zaowocował w sklepach działających na platformie Shoper, względem roku 2019, 62-procentowym wzrostem liczby zamówień, wartość transakcji wzrosła natomiast o 53%.

Wśród działań promocyjnych planowanych przez badane sklepy na tegoroczny Black Friday zdecydowanie dominują obniżki cen (73,3%), co drugi (50,3%) zamierza prowadzić działania organiczne w mediach społecznościowych. Wśród sprzedawców, którzy myślą o kampaniach marketingowych, najbardziej popularne (45,3%) są kampanie produktowe Google Ads, reklamy na Facebooku wybiera co trzeci (31,1%). Najczęściej wskazywane rozwiązania, które e-sklepy chcą wprowadzić w związku z tegorocznym Czarnym Piątkiem, to rekomendacje produktowe (31,1%) i program lojalnościowy (21,7%).

Pełny raport Shopera "Jak polskie sklepy internetowe przygotowują się do Black Friday 2021" jest do pobrania tutaj.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.