Facebook planuje zmienić nazwę
Możliwa zmiana wiąże się z planami budowy Metaverse - nowego "oczka w głowie" Marka Zuckerberga.
Zmiana nazwy może odzwierciedlać kierunek, w którym zmierza Facebook - budowania platformy cyfrowej Metaverse wykorzystującej technologie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. W tej nowej przestrzeni użytkownicy funkcjonowaliby jako awatary wchodzące ze sobą w różne interakcje w czasie rzeczywistym. Krok mógłby także pomóc nowemu Facebookowi uwolnić się od części negatywnych skojarzeń związanych z toksycznością mediów społecznościowych (o czym było ostatnio znów głośno w związku z rewelacjami sygnalistki Frances Haugen): nazwa głównej obecnie platformy stałaby się jedną z submarek. Wprowadzanie nowej nazwy przy tak wysokim poziomie znajomości flagowej marki niesie jednak ze sobą ryzyko, że zostanie źle przyjęta lub mało dostrzeżona przez użytkowników, którzy będą trzymać się "starego" Facebooka.
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.